Koronavirus komplikuje majitelům elektromobilů využívání nabíječek

Electric Car 1458836 1280

Současná epidemie koronaviru a s ní spojené bezpečnostní opatření se začínají celkem negativně dotýkat majitelů elektromobilů, kteří mají v plánu využívat veřejné nabíječky. Objevuje se několik komplikací, se kterými se zájemci o elektřinu budou muset vypořádat. Ne, že by je nemohli využít, ale rozhodně jejich užití nebude tak pohodlné, jako dříve. A to může trvat do doby, dokud bude hrozba nemoci COVID-19 aktuální.

Ochranné rukavice u nabíjecích stanic nejsou

První co hrozí, je možná nákaza spojená s dotykem. Nabíjecí adaptéry jsou vesměs vyrobeny z plastu a podle nejnovějších zjištění se právě na plastových materiálech může virus držet poměrně dlouho. A zatímco na klasických benzinových stanicích mají zájemci o tankování k dispozici igelitové rukavice, u stanic nabíjecích nic takového není. Majitelé elektromobilů nesmí zapomenout na ochranné pomůcky. Pokud je nemají, mohou nejenom zvýšit šanci na nákazu, ale pokud jsou sami infekční, tak nákaze mohou vystavit i dalšího majitele elektrického vozu, která přijede načerpat elektřinu později.

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai spolupracuje s Celní správou
Zdroj obrázku: Pixabay.com

Majitelé vozů se spalovacím motorem něco podobného nemusí řešit, jelikož na benzinových pumpách jsou obvykle jednorázové rukavice dostupné a tak k přímému kontaktu nedochází. Lze sice argumentovat nutností kontaktu s obsluhou, ale po celé ČR je řada samoobslužných benzinek, kde se lze osobnímu kontaktu jednoduše vyhnout.

Při nabíjení je nutné sedět v autě

Jakmile je nabíječka zasunuta do vozu a začne nabíjení, objeví se problém číslo dvě. Co desítky minut, někdy klidně i hodiny dělat? Za běžné situace so majitel elektro auta dojde na oběd, na kávu, nakoupit do obchodu, projde se po městě, zajde si do obchodu… Možností jsou desítky. V současné době, kdy je řada obchodů, restaurací a služeb zavřených, a vycházejí je povoleno jenom v nejnutnějších případech, má jednoduše smůlu.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Jediné, co tedy v dané situaci může udělat, je sednout si do auta a čekat. Jedině tak bude v bezpečí, tak budou v bezpečí i ostatní lidé a jedině tak vyhoví současným vládním omezujícím nařízením. A vzhledem k tomu, že teploty aktuálně nejsou tak vysoké jako v minulém týdnu, musí doufat, že mu jeho vůz i během nabíjení umožní zapnout topení. Pokud ne, může počítat s tím, že bude mrznout. A pokud ano a bude mít ve voze komfortně, musí zase počítat s tím, že prodlouží dobu potřebnou k plnohodnotnému nabití.

Mohlo by vás zajímat:  Dálniční policie ČR dostala další tři nové Superby

Nabíjení doma vše vyřeší

Tento pro mnohé nečekaný problém se samozřejmě týká hlavně delších cest, které jsou spojeny s nutností nabíjet na cestách. Vzhledem k tomu, že současná opatření omezuje volný pohyb osob, a silnice jsou poloprázdné, se podobné problémy dotknou jenom malého procenta majitelů elektro aut. Ti ostatní budou stále dobíjet doma a na běžné cesty do zaměstnání nebo na nákup jim kapacita akumulátoru bude bohatě dostačovat.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Nápad do budoucna?

Epidemie koronaviru a současná bezpečnostní opatřené nejenom ukazují na možné problémy, které mají v těchto dnech majitelé elektromobilů na veřejných stanicích. Situaci lze vnímat i pozitivně, jelikož daný stav může směřovat k možným vylepšením na veřejných nabíječkách. Ochranné prostředky by určitě nebyly od věci, jelikož to není jenom koronavirus a nemoc COVID-19, která se může dotykem šířit. Existuje i celé řada dalších, jejichž šíření může zastavit i běžná jednorázová igelitová rukavice.

Mohlo by vás zajímat:  Virtuální realita v autě? Testují se unikátní brýle. Jaká automobilka přichází s touto novinkou?

Možným druhým vylepšením může být například dostupnost Wi-Fi, kdy může majitel elektrického vozu jeho interiér využít jako improvizovanou kancelář a během nabíjení na svém notebooku vyřídí vše potřebné, co by klasicky dělal po svém příjezdu domů. I to může být směr, jak nabíjení vozu udělat bezpečnějším a pohodlnějším. Tak kdo bude první?

Zdroj: Autorský text
David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora