Čtyřdenní závod vyvrcholil zkouškami nad Monte Carlem. Mezi třemi zkouškami nechyběl ani průjezd přes kultovní průsmyk Col de Turini (RZ 14 La Bollene Vesubie – Sospel, 31,66 km).
„Trochu jsme doufali, že bychom dnes mohli udržet desítku ve skupině RC4, ale nakonec nám k tomuto cíli chybělo 6,8 vteřiny. Vsadili jsme však, co se týkalo volby pneumatik, na jistotu a na to jsme trochu doplatili. Úvodní a závěrečný test dne byl suchý, serpentýnami na průsmyk a v podobném duchu zase dolů. ´Er dvojky´ jsou v těchto podmínkách díky výkonu a brzdám někde jinde, což se potvrdilo.
My jsme navíc obuli zimní gumu a věřili, že na Col de Turini to bude lepší volba a na tomto úseku zase něco vyděláme. Ale nakonec byla třicetikilometrová vložka z osmdesáti procent suchá, asi jen 2-3 kilometry se jelo po souvislém sněhu. Tam byla volba optimální, ale v dalším průběhu jsme zimáky ´uvařili´,“ popsal Martin Rada.
Po absolvování všech patnácti rychlostních zkoušek čekala na posádku Agrotec racing teamu cesta do závěrečného servisu v Monte Carlu a následně výjezd ke slavnostnímu ceremoniálu před knížecím palácem.
„Samozřejmě mám nyní obrovskou radost z dojetí tak náročného závodu. Monte je samo o sobě neskutečným závodem, pro mě osobně to navíc byl stý soutěžní start, a tak jsem u monackého paláce zažíval dvojitou euforii. Ale to prostě musí každý zažít,“ komentoval dokončený závod Martin Rada a dodal: „Samozřejmě nám teď každý říká, tak zase za rok tady, tak uvidíme. Pokud se tak stane, s alfou to, kvůli končící homologaci, určitě nebude.“
Zdroj: Martin Rada