Martin Rada oslavil „stovku“ pokořením Rallye Monte Carlo

Čtyřdenní závod vyvrcholil zkouškami nad Monte Carlem. Mezi třemi zkouškami nechyběl ani průjezd přes kultovní průsmyk Col de Turini (RZ 14 La Bollene Vesubie – Sospel, 31,66 km).

„Trochu jsme doufali, že bychom dnes mohli udržet desítku ve skupině RC4, ale nakonec nám k tomuto cíli chybělo 6,8 vteřiny. Vsadili jsme však, co se týkalo volby pneumatik, na jistotu a na to jsme trochu doplatili. Úvodní a závěrečný test dne byl suchý, serpentýnami na průsmyk a v podobném duchu zase dolů. ´Er dvojky´ jsou v těchto podmínkách díky výkonu a brzdám někde jinde, což se potvrdilo.

My jsme navíc obuli zimní gumu a věřili, že na Col de Turini to bude lepší volba a na tomto úseku zase něco vyděláme. Ale nakonec byla třicetikilometrová vložka z osmdesáti procent suchá, asi jen 2-3 kilometry se jelo po souvislém sněhu. Tam byla volba optimální, ale v dalším průběhu jsme zimáky ´uvařili´,“ popsal Martin Rada.  

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Motorsport pilně testuje Fabii R5

Po absolvování všech patnácti rychlostních zkoušek čekala na posádku Agrotec racing teamu cesta do závěrečného servisu v Monte Carlu a následně výjezd ke slavnostnímu ceremoniálu před knížecím palácem.

„Samozřejmě mám nyní obrovskou radost z dojetí tak náročného závodu. Monte je samo o sobě neskutečným závodem, pro mě osobně to navíc byl stý soutěžní start, a tak jsem u monackého paláce zažíval dvojitou euforii. Ale to prostě musí každý zažít,“ komentoval dokončený závod Martin Rada a dodal: „Samozřejmě nám teď každý říká, tak zase za rok tady, tak uvidíme. Pokud se tak stane, s alfou to, kvůli končící homologaci, určitě nebude.“

Zdroj: Martin Rada