Mercedes-Benz CLA – Pro nižší management

Na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu se během posledních dní odehrálo několik významných premiér. Mimo mainstreamové značky jsme se však dočkali velkých překvapení i v segmentu prémiových vozů, o čemž dosyta vypovídá oficiální premiéra kompaktního sedanu Mercedes-Benz CLA

Implementace tvaru hlavní linie karoserie modelu CLS se v případě menšího kompaktu povedla na jedničku. Profil sedanu vypadá vskutku famózně, jen kdyby mi jeho zajímavě svažující se zadní část tolik nepřipomínala Opel Insignia. Zde také v budoucnu narazíme na jistý kámen úrazu. Přestože je totiž CLA rozměrově větší než standardní třída C, právě ona linie střechy zaručí kompatibilitu zadních sedadel pouze s méně vzrostlou částí populace. Největší terno však pochopitelně zažijete při pohledu na dravé přední a zadní seskupení. V prvém případě se nezapře inspirace třídou A, záď jakoby z oka vypadla extravagantní třídě CLS. Plusové body Mercedes sbírá za vkusné obutí. Ani v nejlevnější variantě totiž nedostanete menší než 17“ litá kola. V případě AMG Sport paketu se těšte na „osmnáctky“ se zdvojenými paprsky.

Mohlo by vás zajímat:  Render Škody Octavie Coupé

Design 4630 dlouhé, 1438 vysoké a 2032 milimetrů široké karoserie není samoúčelný. Změť všelijakých vlnek a záhybů má totiž na svědomí součinitel odporu vzduchu 0,23. O skutečnosti, že se jedná o opravdu skvělou hodnotu, vypovídá i světové prvenství mezi produkčními vozy. Očekávat tak můžeme tišší, pohodovější a ekonomičtější proplouvání krajinou, což je hlavním cílem vozů Mercedes-Benz

Nejen přední část, ale ani interiér nezapře inspiraci u třídy A. Současná móda s do prostoru trčícím displejem multimediálního centra mi v případě CLA vůbec nevadí. Na středové konzole se tak ušetřilo dost místa, které zaplnily efektně vypadající výdechy ventilace. Standardní černé dekory lze nahradit hliníkem či dřevem. Tradičně výborně vypadající přední sedadla dostala integrované opěrky hlavy a budou nabízena v rozličných kombinacích barev a čalounění. O zadních sedadlech a zavazadlovém prostoru toho však zatím moc nevíme. 

Mohlo by vás zajímat:  Mazda MX-5 Sport Graphite Limited Edition pro britský trh

Pod kapotou se objeví tři benzínové a dva naftové motory. Základní zážehový čtyřválec CLA 180 má objem 1,6 litru a výkon 122 koní. Střední cesta vede přes agregát CLA 200 s výkonem 180 koní, vrchol prozatím tvoří verze CLA 250 s dvoulitrem o výkonu 211 koní. Docela by mě zajímaly dynamické jízdní parametry, k těm však až někdy příště. 

Naftové motory budou dostupné ve verzích CLA 200 CDICLA 220 CDI. V prvém případě se dočkáme příjemného výkonu 136 koní a točivého momentu 300 Nm. Silnější varianta čtyřválce o objemu 2,2 litru vykazuje výkon 170 koní a točivý moment 350 Nm. Ať si však vyberete benzín nebo diesel, budete mít možnost volby mezi pohonem předních či všech kol 4Matic. Samozřejmostí je šestistupňová manuální převodovka v základu, sedmistupňová automatická dvouspojková skříň je za příplatek. 

Mohlo by vás zajímat:  Toyota představuje dvoubarevný Yaris

Nový Mercedes-Benz CLA budoucím zákazníkům nabízí skutečně mnoho. Excelentní charakter vozu se nezapře ani v základní verzi, pro kterou byla v Německu stanovena cena 28 977 eur. Prodej bude zahájen již v dubnu! 

Fotografie: Worldcarfans