Mercedes-Benz odhalil podobu modernizované třídy B

Po 350 000 prodaných kusech odhalila včera automobilka Mercedes-Benz modernizované provedení druhé generace kompaktního MPV třídy B. Hlavním poznávacím znamením je optické přiblížení se nejnovějším modelům značky, vůbec poprvé může být „béčko“ vybaveno balíčkem úprav AMG.

Nově tvarovaný nárazník s většími otvory pro přívod vzduchu, upravená maska chladiče a denní svícení, zabudované do hlavních světlometů. To jsou asi ty nejviditelnější změny nové třídy B. A když už byla řeč o hlavních světlech, ta mohou být vůbec poprvé u tohoto modelu za příplatek celá z LED diod. Pokud však zvolíte elektrickou verzi nebo verzi s pohonem na zemní plyn, LED diody nedostanete. V zadní části pak také čekají diody (tentokrát už na všechny verze), samozřejmě ve skupinových svítilnách, doplněné o modifikovaný nárazník a lichoběžníkové koncovky výfuku. V kabině se našlo místo pro upravený multimediální systém s osmipalcovou dotykovou obrazovkou. Zajímavá je možnost výběru z až 12 druhů ambientního osvětlení interiéru.

Vůbec poprvé bude třída B nabízena s trojicí designových linií. Nejzajímavější je jistě AMG Line, která přidává výrazněji tvarované nárazníky, 18palcová kola, výkonnější brzdy, snížený podvozek se sportovním řízením, kožená sedadla, multifunkční kožený volant a hlavici řadící páky, červené kontrastní prošívání a sportovní pedály z nerezové oceli. Vůbec poprvé je tak třída B k dostání se znáčky AMG. Druhou linií je Style s litými koly, chromovanými detaily karosérie, sedadly s čalouněním látkou Vianen, multifunkčním volantem a dekory z chromu. Asi nejvíce stylovou linií je Urban se 17palcovými koly, chromovanou koncovkou výfuku, sedadly s čalouněním kůží Artico, koženým multifunkčním volantem a hlavicí řadící páky, respektive chromovanými dekory. Vedle tří designových linií budou k dispozici i tři designové pakety, vycházející z těchto linií. Paket Night přidává 18palcová kola ve speciálním designu, masku chladiče v kombinaci chromu a lesklé černé barvy nebo zatmavená zadní boční skla. Paket Exclusive má vyhřívaná přední sedadla s koženým čalouněním (ve třech odstínech) a bederní opěrkou nastavitelnou ve čtyřech směrech, multifunkční kožený volant a hlavici řadící páky, přístrojový panel a výplně dveří v kůži Artico a dekory v chromu. Paket AMG Exclusive má sportovní vyhřívaná kožená sedadla s bederní opěrkou nastavitelnou ve čtyřech směrech, přístrojovou desku, panely dveří a loketní opěrku v kůži Artico, multifunkční sportovní kožený volant a kontrastní červené prošívání. 

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes třídy V dostane balíček AMG Line

Pod kapotou najdeme stejné portfolio benzínových i naftových jednotek, jako u předfaceliftového modelu. Základem je verze B 180 se zážehovou šestnáctistovkou o výkonu 122 koní s točivým momentem 200 Nm. Stejný motor naladěný na 156 koní a 250 Nm využívá také B 200. B 220 4Matic má pod kapotou dvoulitr o výkonu 184 koní s točivým momentem 300 Nm, který rovněž využívá B 250, avšak naladěný na 211 koní a 350 Nm. Naftová paleta začíná u B 160 CDI s patnáctistovkou od Renaultu o výkonu 90 koní s točivým momentem 240 Nm. B 180 CDI má pod kapotou stejný motor, avšak s výkonem 109 koní a točivým momentem 260 Nm. Jednotku o objemu 2.1 litru má pod kapotou B 200 CDI i B 220 CDI, u prvně jmenovaného s výkonem 136 koní a točivým momentem 300 Nm, u druhého s výkonem 177 koní a točivým momentem 350 Nm. B 220 CDI, B 220 4Matic a B 250 spolupracují se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem 7G-DCT, ostatní jednotky jej mají za příplatek a v základu šestistupňovou manuální skříň. V nabídce najdeme rovněž pohon všech kol 4Matic a to za příplatek k B 200 CDI, B 220 CDI a B250, standardně jej má B 220.

Alternativu ke klasickým spalovacím jednotkám má Mercedes také připravenou a to dokonce ve dvojí podobě. Pořád konvenčněji orientované zákazníky bude zajímat B 200 Natural Gas Drive s pohonem na zemní plyn, využívající ke svému pohybu dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 156 koní s točivým momentem 270 Nm. Spotřeba je přitom pouze 4,3 kg/100 km s manuálním šestikvaltem nebo 4,2 kg/100 km s dvouspojkovým automatem, což v kombinaci s dvojicí menších a jedné větší nádrže na plyn, respektive 14litrové nádrží na benzín zajišťuje slušný dojezd. Druhou alternativou je B Electric Drive, jak již název napovídá, s elektrickým motorem o výkonu 180 koní s točivým momentem 340 Nm. Slušný dojezd 137 km zajišťují lithium-iontové akumulátory o kapacitě 28 kWh, jejichž plné nabití trvá 3 a půl hodiny. Pokud se spokojíte s dojezdem 96 km, bude nabití z 240voltové zásuvky trvat jen něco kolem dvou hodin. Na 100 km/h zrychlí elektrické „béčko“ za 7,9 sekundy a má maximální rychlost 160 km/h.

Mohlo by vás zajímat:  V Ženevě se představí mnoho speciálních edic na stánku Lancia

V Německu bude modernizovaná třída B dostupná od konce listopadu za základní cenu 27 102,25 euro (cca 749 000 korun) za B 180. Nejlevnější diesel B 160 CDI přijde na 27 905,50 euro (cca 771 000 korun) a verze na zemní plyn stojí 32 903,50 euro (cca 909 000 korun). Cena elektrické verze zatím nebyla stanovena. 

Zdroj: Mercedes-Benz