Na nejznámější trik automobilek vždycky někdo skočí. Namísto výhodného vozu přijde zklamání

Také jste v poslední době viděli reklamu na nové auto, u kterého vás zaujala velmi lákavá cenovka? A v tu chvíli jste si řekli, že nové vozy nejsou až tak drahé a že možná je čas si jeden takový koupit? Pokud jste se vydali přímo do autosalonu nebo na webové stránky automobilky, patrně jste zažili zklamání. Inzerovaná cena byla uváděna jako „od“. Tedy částka, kterou dané auto opravdu stát může, ale takové nikdo nekoupí.

Snaha zaujmout

Podívali jste se na webové stránky nebo se spojili s autosalonem? Pokud ano, stali jste se obětí jednoho z nejznámějších triků. A sami na sobě jste potvrdili, že tento trik stále skvěle funguje. Cena vás zaujala a donutila vás se o dané auto zajímat. Jak by také ne, když reklamní cena byla tak malá, že se nové auto na první pohled vyplatilo více než ojetina. A byla natolik nízká, že by koupi vozu umožnil i váš rozpočet.

Existující cena

Ceny uváděné jako „od“ nejsou žádné falešné částky. Jde o reálnou, existující cenu daného auta. Ale v naprostém základu, který reálně moc lidem opravdu nevyhovuje. Jak mnozí říkají, jde o výbavový stupeň „žebrák“, v základní barvě a v té nejobyčejnější konfiguraci, která existuje. S motorem, který by se lépe vyjímal v sekačce na trávu, a výbavou, která nestála za nic už před mnoha lety.

Zdroj obrázku: Freepik

Vysoká cena nikoho nezaujme

Cíl automobilek je jasný. Dostat vás na web, do autosalonu nebo vás donutit vytočit telefonní číslo a zajímat se o dané auto. Být tam skutečná cena auta, které je vyobrazené v reklamě nebo na propagačním letáku, nikdo by se o něj nezajímal. Na obrazových materiálech jsou často vozy v nejvyšší možné konfiguraci, dokonale nafocené, jejichž cena klidně může být násobkem té startovní.

Mohlo by vás zajímat:  Kempování může překazit policie. O řadě povinností nemají mnozí ani tušení

Standard u všech automobilek

Není pravidlem, že se automobilky po konkrétní konfiguraci vozu ochudí o možného zájemce, který zjistí, kolik auto reálně stojí. Trend s cenou „od“ je totiž běžný u všech automobilek. V praxi to znamená, že původní inzerovaná cena se navýší u každého auta. Zájemce tak nakonec stejně koupí dle poměru cena/výkon nebo se vrátí k původnímu plánu – nákupu v autobazaru.

Zdroj: https://www.podium.com/article/how-do-car-dealerships-attract-customers/