Když na voze měníme pneumatiky, je ideální měnit vždy komplet celou sadu. Tedy vždy 4 nové nebo stejně ojeté. Ne každý ale tento přístup aplikuje. Někteří tak používají dvě pneu staršího data, ke kterým koupí dvojici nových. A nastává dilema, jak tyto zimní pneumatiky správně obout. Správná možnost je ta, která nedává smysl.
Kam horší dvojici?
Bavme se nyní o vozech s předním náhonem. O takzvaných předokolkách, kterých je na silnicích jasná převaha. Většina v podstatě běžných aut jsou předokolky. A právě tady může řidič váhat. Známým mýtem je dát lepší sadu dopředu. Tedy na hnanou nápravu. Proč tak někteří dělají? Jednoduše proto, aby jejich auto mělo lepší záběr, ale i proto, že na hnané nápravě se pneu rychleji sjíždí. To je důvod, proč někteří právě dopředu umísťují pneu nové nebo ty lepší, mladší, méně ojeté. Jde ale o častou chybu.
Lepší vždy dozadu
Stále se bavíme o vozech s předním náhonem. A zde je v případě, že kombinujeme dvě sady různě kvalitních pneu, abychom ty lepší dali dozadu. A ty horší na hnanou, tedy přední nápravu. Mnoha lidem se to zdá nelogické, mohou argumentovat tím, že vůz nemusí mít tak dobrý záběr, ale to vše je v pořádku. Kdo kombinuje pneumatiky v různém stavu, musí počítat s kompromisy. A toto je jeden z nich. Ten správnější a v konečném důsledku i bezpečnější.
Je třeba zamezit jednomu problému
Proč tedy u předokolek lepší pneu dozadu a horší dopředu? Důvod je celkem jednoduchý. Tato varianta pomůže eliminovat vznik takzvaného přetáčivého smyku. Situace, kdy se „zadek“ auta v zatáčce utrhne. Dostat vůz z tohoto smyku je značně komplikované a často horší než z toho nedotáčivého. Lepší sada na zadní nápravě primárně pomůže zamezit tomu, aby k přetáčivému smyku vůbec došlo. Auto tak nabídne v hůře sjízdném terénu podstatně větší stabilitu a jistotu a průjezd zatáčkami bude znatelně bezpečnější.
Zdroj: https://www.uniroyal-tyres.com/car/tyre-guide/tyre-knowledge/good-tyres-on-front-or-rear