Nasazení horších pneumatik dozadu obvykle nedává smysl. Přitom lepší varianta neexistuje

Repair Concept Mechanic Holding Tire Repair Garage Replacement Winter Summer Tires

Když na voze měníme pneumatiky, je ideální měnit vždy komplet celou sadu. Tedy vždy 4 nové nebo stejně ojeté. Ne každý ale tento přístup aplikuje. Někteří tak používají dvě pneu staršího data, ke kterým koupí dvojici nových. A nastává dilema, jak tyto zimní pneumatiky správně obout. Správná možnost je ta, která nedává smysl.

Kam horší dvojici?

Bavme se nyní o vozech s předním náhonem. O takzvaných předokolkách, kterých je na silnicích jasná převaha. Většina v podstatě běžných aut jsou předokolky. A právě tady může řidič váhat. Známým mýtem je dát lepší sadu dopředu. Tedy na hnanou nápravu. Proč tak někteří dělají? Jednoduše proto, aby jejich auto mělo lepší záběr, ale i proto, že na hnané nápravě se pneu rychleji sjíždí. To je důvod, proč někteří právě dopředu umísťují pneu nové nebo ty lepší, mladší, méně ojeté. Jde ale o častou chybu.

Mohlo by vás zajímat:  Baterie elektromobilů podléhají degradaci, záruka výrobců tento stav většinou nepokryje
Zdroj obrázku: Freepik

Lepší vždy dozadu

Stále se bavíme o vozech s předním náhonem. A zde je v případě, že kombinujeme dvě sady různě kvalitních pneu, abychom ty lepší dali dozadu. A ty horší na hnanou, tedy přední nápravu. Mnoha lidem se to zdá nelogické, mohou argumentovat tím, že vůz nemusí mít tak dobrý záběr, ale to vše je v pořádku. Kdo kombinuje pneumatiky v různém stavu, musí počítat s kompromisy. A toto je jeden z nich. Ten správnější a v konečném důsledku i bezpečnější.

Je třeba zamezit jednomu problému

Proč tedy u předokolek lepší pneu dozadu a horší dopředu? Důvod je celkem jednoduchý. Tato varianta pomůže eliminovat vznik takzvaného přetáčivého smyku. Situace, kdy se „zadek“ auta v zatáčce utrhne. Dostat vůz z tohoto smyku je značně komplikované a často horší než z toho nedotáčivého. Lepší sada na zadní nápravě primárně pomůže zamezit tomu, aby k přetáčivému smyku vůbec došlo. Auto tak nabídne v hůře sjízdném terénu podstatně větší stabilitu a jistotu a průjezd zatáčkami bude znatelně bezpečnější.

Zdroj: https://www.uniroyal-tyres.com/car/tyre-guide/tyre-knowledge/good-tyres-on-front-or-rear
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora