Nejenom na dovolenou kombíkem Hyundai i30 v limitované edici All Inclusive

Když se řekne All Inclusive, každý si představí letní dovolenou a stoly, které se doslova prohýbají pod obrovskými porcemi jídla. A stejné označení má i limitovaná edice vozu Hyundai i30. A jelikož v tuto chvíli probíhá doprodej této limitky, rozhodli jsme se ji ještě otestovat a případně pomoci v rozhodnutí těm, kteří by snad chtěli zažít možnost využít All Inclusive – v tomto případě ve spojení s vozem, skutečně naplno.

Když All Inclusive, tak skoro se vším

V našem testu jsme vyzkoušeli populární kombi, které se dá pořídit již od 499 990 Kč. Pod kapotou byl připraven zážehový čtyřválec o objemu 1,4 litru a výkonu 140 koní a k dispozici sedmistupňová dvoujspojková automatická převodovka. Jelikož Hyundai i30 prošel faceliftem, je doprodávaná verze All Inclusive jednou z posledních možností, jak si ještě užít původního designu, která stále vypadá velmi povedeně.

Foto: David Hampl

Aby bylo i jasné, v jakém voze sedíte, je v oblasti pod zrcátky povedený designový nápis All Inclusive, který s naší testovanou červenou skvěle kontrastoval. A když se řekne all inclusive, máte k dispozici výbavu, která mimo jiné zahrnuje sedmnáctipalcová kola,  Bi-LED přední světlomety, Osmipalcovou navigaci, Winter paket – tedy vyhřívání sedadel ve třech intenzitách a dále vyhřívání volantu, bezklíčové startování a vstup do vozu, sledování mrtvého úhlu, nebo i právě naši převodovku DCT, která je však už za příplatek, ale s padesátiprocentní slevou, tedy za 25 000 Kč místo 50 000 Kč. V této ceně navíc však máte i adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, parkovací brzdu s funkcí Auto Hold, nebo panel SuperVision s barevným displejem.

Design

V červené barvě, s hliníkovými koly, designovým nápisem All Inclusive, s chromovými prvky, výraznější maskou chladiče a elegantními liniemi vypadá Hyundai i30 All Inclusive prostě povedeně. A v takovém už za nějaký čas auto nekoupíte, jelikož budoucnost bude patřit faceliftované verzi, která se přece jenom odliší, hlavně výraznější přední maskou, tvarem předních světlometů, nebo designem zadních světel.

Pokud nahlédneme i do interiéru, tak zde se nejvíce hodí označení pojmem „běžné“. Ne v negativním slova smyslu, jelikož interiér si nehraje s žádnými přehnanými designovými vychytávkami, je zařízený účelně, pohodlně, a prakticky. A množství ovládacích prvků dává tušit, že výbavou na tom Hyundai i30 All Inclusive rozhodně není nijak zle. Zvláště, když vše porovnáte s cenou, za kterou je auto k dispozici. Při usednutí za volant tak vidíte analogovou přístrojovou desku s digitálním středovým pruhem, který umožní vlastní nastavení zobrazovaných informací, jako je navigace, info o adaptivním tempomatu, info o jízdě a další.

Foto: David Hampl

Jízda

Jak bylo zmíněno, naše verze byla k dispozici s příplatkovým automatem, který je však doplněn pádly pod volanty pro toho, kdo chce mít řazení přece jenom ve svých rukou a ovlivnit, kdy má který rychlostní stupeň přijít na řadu. A kdo chce mít klasický pocit z ručního řazení, může pohnout řadicí pákou směrem k sobě a rychlosti měnit jejím pohybem dopředu, nebo dozadu. Jízda samotná se jeví jako velmi příjemná, i na dálnici velice tichá. Často se ani nezdá, jakou rychlostí jedeme, jelikož z pohledu řidiče se vše jeví, jako když jedeme pomaleji a až hodnota na tachometru ukáže, kolik je naše skutečná rychlost.

Kdo se rozhodne jet spíše na spotřebu, může využít Eko režimu. Zájemce o svižnější jízdu a bleskovou odezvu plynu zase zaujme režim sport. Nebo je možné jet standardně, v podstatě v základním režimu Normal. Při nižších otáčkách se auto může jevit trošku línější, ale i zde jde hlavně o naše jízdní preference a o to, co chceme. To nám i30 v případě potřeby dovolí nastavit svými režimy. Jinak je jízda komfortní, i na dálnici příjemně tichá a mnohdy ani nepociťujeme, že bychom jeli opravdu tolik, kolik máme na tachometru. Ani v zatáčkách není třeba mít obavy z toho, že by auto nedrželo tak, jak očekáváme. Samozřejmě při plném naložení, lidmi i věcmi, je třeba počítat s možnými změnami oproti prázdnému, které jsme využívali po většinu testu.

Foto: David Hampl

Funkce a výbava

Náš testovaný model disponoval také adaptivním tempomatem Stop&Go, který přijde vhod především v kolonách. Auto nejenom zastaví, ale k rozjetí stačí ťuknout na pedál plynu a vůz se rozjede. A stále drží stanovenou vzdálenost, kterou je možno nastavit ve 4 variantách, tlačítkem na volantu. Funkci adaptivního tempomatu rozhodně hodnotím kladně. Solidně hlídá vzdálenost, průběžně brzdí a zpomaluje, takže žádné nečekané nenadálé zpomalení nečekejte.

Samozřejmostí je i hlídání mrtvého úhlu, decentně umístěná v zrcátcích v podobě ikony, která se rozsvítí, pokud se zprava nebo leva blíží auto, které nemusíte dobře vidět. Pokud přesto zahájíte manévr, přidá se ke světelné signalizaci i ta zvuková. Samozřejmostí je i aktivní držení v pruzích,  které poměrně solidně drží jízdní stopu. Zároveň se Hyundai i30 během řízení s řidičem nijak nepere a pokud chceme i přes zapnuté funkce aktivněji zasahovat do řízení, můžeme, bez jakéhokoliv výrazného přetahování o to, kdo bude mít větší slovo, zda řidič nebo auto. V tu chvíli tento asistent dává jasný smysl, kdy si sami jedeme dle svého, a zároveň máme podporu pro situace, kdy bychom jakkoliv zaváhali.

Foto: David Hampl

Shrnutí

Jestliže se máme bavit o autě, u kterého za cenu lehce přes 500 000 Kč dostanete skutečně All Inclusive, tedy v podstatě „plnou palbu“, tak mu není co vytknout. Ano, možná někoho příliš nezaujme obyčejnější interiér, ale exteriérový design to snadno vyrovnává. Slušná výbava, dobře fungující asistenti, dostatečně velký kufr a celkový komfort jízdy však jasně nahrává faktu, že za danou cenu lze těžko pořídit něco zajímavějšího. Zájemci by však neměli příliš váhat, jelikož brzy už může být pozdě a faceliftovaná verze už nemusí být v poměru cena/výbava tak ideální a hlavně rozumnou volbou.

Zdroj: Autorský text

Zdroj fotografií: Vlastní fotografie autora
Komentáře

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora