Doba, kdy se auto startovalo klikou a řízení bylo opravdu náročné, je naštěstí dávno pryč. Moderní vozy jsou prošpikované elektronikou a mnoho věcí zvládnou i lépe než samotný řidič. Řada majitelů ale současným autům příliš nevěří a chce si dělat věci po svém. Ne vždy je to optimální a správná cesta. Kde konkrétně může být problém?
Klimatizace
Moderní vozy disponují automatickou klimatizací. Stačí nastavit teplotu a o více se nestarat. Přesto mají někteří řidiči potřebu upravit vše dle svého. Obvykle to vede k tomu, že ve voze nikdy nedosáhnou správného teplotního komfortu. Také dojde k tomu, že klimatizace bude během zimy neaktivní, což nejenom komplikuje odmlžování, ale také se to může podepsat na životnosti jednotky.
Stěrače
Automatické stěrače stačí zapnout a o nic se nestarat. Kdo má potřebu vše nastavovat ručně, ten se v deštivém počasí bude věnovat více páčkám pod volantem než řízení. Navíc hrozí známý problém se zapomětlivostí. Kdo stěrače zapomene deaktivovat, ten po nastartování zjistí, jakou chybu udělal. Zvláště v zimě, když jsou přimrzlé, nebo v létě, kdy je čelní sklo celé od prachu.

Řazení
Řada vozů s automatickou převodovkou umožní i ruční řazení. Toho řada řidičů využívá. Někteří až příliš. Často si myslí, že vědí více než inženýři, kteří motor a převodovku ladili. Výsledkem je zbytečné podtáčení nebo naopak vytáčení motoru, což ho samozřejmě může poslat rychleji do servisu. Kdo nesouhlasí s otáčkami, při kterých auto řadí, může daný okamžik upravit volbou jízdního režimu.
Bezpečnostní senzory
Upozornění na srážku, automatické brzdění, držení v jízdním pruhu. To vše jsou bezpečnostní prvky, které pomohou eliminovat srážku. Vypnout úplně všechny nemusí být dobrá volba. Mnohdy řidič něco přehlédne, zazmatkuje nebo nedává pozor. Vypnuté systémy nemohou zareagovat a jízda končí karambolem. Následný servis nemusí být nic levného. Proto alespoň základ bezpečnostních asistentů by měl být aktivován.
Zdroj: https://www.drive.com.au/caradvice/seven-new-car-safety-features-becoming-must-haves-in-2021/