Nová Škoda Octavia v testech Euro NCAP. Až na drobnosti je zvládla

Nová Škoda Octavia byl velmi očekávaným modelem. Když bylo auto představeno, dostalo se mu mnoha pochval. Stále však mělo před sebou jednu důležitou zkoušku. Tu bezpečnostní. Dnes už vybíráme auta i podle toho, jak bezpečná jsou. Dobrým vodítkem jsou testy Euro NCAP, které nezávisle posuzují veškeré vozy uváděné na trh. Podle hvězdičkového hodnocení lze snadno zjistit, jak na tom dané auto je. A jak dopadla nová Škoda Octavia? Můžeme být spokojeni, protože byla ohodnocena plným počtem hvězd.

Bezpečnost dospělých

Zde nedošlo k aktuálně žádnému negativnímu překvapení a nová Škoda Octavia je bezpečným vozem pro všechny dospělé. V celkovém hodnocení dokázala získat 92 procent, což je velmi dobrá hodnota.

Bezpečnost dětí

Vzhledem ke své praktičnosti bude Škoda Octavia využívána jako rodinné auto. Řadu lidí pochopitelně zajímá, jak na tom budou v případě nehody jejich potomci. I tady testy Euro NCAP potvrdily, že jde o bezpečný vůz. V tomto hodnoceném parametru dostala Octavia 88 procent.

Bezpečnost chodců

Mezi účastníky silničního provozu se řadí také chodci. Při případné kolizi s autem může dojít k fatálním následkům. I proto jsou výrobci aut tlačeni k tomu, aby při vývoji svých aut mysleli na chodce. Automobilky vyvíjení řadu systémů, ale také přizpůsobují tvar kapoty tomu, aby střed s chodcem nepřinášel tak fatální následky, jako dříve. Zde musíme říci, že má nová Škoda Octavia ještě rezervy. Získala jenom 73 procent.

Pro porovnání – takový Subaru Forester získal 80 % a Ford Kuga dokonce 82 procent. Zde má Škodovka ještě co vylepšovat.

Bezpečnostní systémy

Dělí se do kategorie pasivních a aktivních a obě varianty jsou hodnoceny dohromady. Jde o soubor systémů, které mají pomoci nehodám předcházet. I to souvisí s bezpečností, a proto jde o jeden z parametrů, který Euro NCAP hodnotí. I tady má Octavia prostor pro zlepšení, jelikož získala 79 procent. I tady je prostor pro zlepšení. Například taková testované Tesla Model X se pyšní hodnotou 94 procent.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen oživuje označení GSR

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora