Nová značka, založená korejskou Kiou

Zahraniční automobilky to mají v Číně velmi těžké. Pokud chtějí prodávat, prakticky musí spolupracovat s některou z domácích značek. Pak se tedy ani nejde divit, že ta značka okopíruje design BMW, tam ta zase design Mercedesu a nikdo proti tomu nějak zvlášť neprotestuje. Kia, stejně jako BMW a její značka Zinoro, zkouší prorazit na čínském trhu s vlastní, domestikovanou značkou

Ta se jmenuje Horki a vznikla díky spolupráci značek Dongfeng Yueda a Kia (zkráceně DYK). Název Horki vznikl složením zkratek Hor, což znamená Čínu, a Ki, což znamená řízení. Aby byl vznik nové automobilky podpořen konkrétním činem, ukazuje se v Číně první koncept pod značkou Horki. 

Mohlo by vás zajímat:  BMW 1 Sedan - konkurent pro CLA a A3 sedan!

Klasický sedan nižší střední třídy stojí na platformě, kterou darovala Kia Forte a byl samozřejmě navrhován s citem pro čínský trh. Více informací o automobilu zatím bohužel nevíme. Sériové podoby by se však model mohl dočkat v roce 2015, kdy se má ve třech továrnách v Yanchengu rozběhnout výroba automobilů Horki. V budoucnu se kromě konvenčních pohonů počítá také s výrobou hybridů nebo elektromobilů

Zdroj: Kia