Nové verze Renaultu Clio detailněji

V Paříži bylo s velkou pompou představenou nové Clio čtvrté generace. O kousek dál od hlavní expozice Renault vystavoval také sportovní Clio RSpraktické Clio Estate. A právě ty se nyní rozhodl alespoň trochu specifikovat. 

 

 

Clio Estate

Začněme praktičtějším zástupcem z této dvojice. Clio Estate sdílí platformu s hatchbackem, ale díky zadnímu převisu má na délku 4267 mm. Tato hodnota se promítá hlavně v kufru, který nabídne celkem 443 litrů v základu (z toho 85 litrů pod podlahou) nebo 1380 litrů po sklopení zadních sedadel

Pod kapotou malého kombíku bude jeden ze čtyř nabízených motorů. Zážehovou větev reprezentuje základní čtyřválec 1.2 o výkonu 75 koní a přeplňovaný tříválec 0.9 TCe o výkonu 90 koní se spotřebou 4,5 l/100 km. Vznětovou větev reprezentuje čtyřválec 1.5 dCi o výkonu 75 koní nebo stejný motor o výkonu 90 koní se spotřebou jen 3,2 l/100 km. 

Mohlo by vás zajímat:  Firma Jota uvádí na trh Mazdu MX-5 GT

Výbavové stupně jsou ve Francii k dispozici celkem čtyři Authentique, Expression, Business a Dynamique. V základní výbavě je vždy ABS, ESP, přední, boční a hlavové airbagy, karta na startování místo klíče či příprava pro rádio. Od druhého stupně výbavy pak lze dostat standardně minimálně manuální klimatizaci. K dispozici je samozřejmě i multimediální systém R-Link

Clio Estate (u nás pravděpodobně Grandtour) začne svou pouť ve Francii za základní cenu 14 300 euro (cca 362 000 Kč). 

Clio RS 200 EDC

Na výrazně sportovnější notu se snaží hrát Clio RS. To nabídne sportovnější vzhled, interiér i podvozek. Nejdůležitější je však stejně motor. V tomto případě se jedná o přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 o výkonu rovných 200 koní s točivým momentem 240 Nm. Ve spolupráci s dvouspojkovým automatem EDC zrychlí nové „eresko“ na 100 km/h za 6,7 vteřiny a rozjede se maximálně na 230 km/h. Kombinovaně přitom nespotřebuje více než 6,3 l/100 km. 

Mohlo by vás zajímat:  Chevrolet představil speciální edici Cruze pro Čínu

Jako u předchozí generace bude v nabídce klasická „změkčilá“ verze a ostřejší verze Cup. Ta za příplatek 600 euro (cca 15 000 Kč) nabídne sportovní podvozek, 18-ti palcová kola a červeně lakované třemeny brzd. Specialitou RS je systém R.S. Monitor 2.0, díky kterému se můžete dozvědět aktuální stav telemetrie vaší jízdy. 

Další ze sportovních funkcí je systém RS Drive Control, který nastaví odezvu plynu a rychlost řazení do jednoho ze tří módů – Normal, Sport a Race. Trošku mimo sportovní funkce se nachází akustický systém R-Sound Effect (spojen s multimediálním systémem R-Link). Ten Vám dovolí v Cliu RS „imitovat“ zvuk například Nissanu GT-R, závodního Clia, Clia V6 či legendární Alpine A110. 

Mohlo by vás zajímat:  Novinky roku 2013 - 1. část

Ve Francii startuje Clio RS na ceně 24 990 euro (cca 634 000 Kč), za kterou dostanete plně vybavené auto včetně automatické klimatizace či systému R-Link. Pokud by se Vám líbila žlutá barva Sirius, připravte si ale 1600 euro (cca 41 000 Kč).