Nový aktivní systém pro udržování rychlosti BMW Motorrad

Uvolněná jízda s aktivním systémem pro udržování rychlosti, aniž by bylo zapotřebí manuální přizpůsobování rychlosti podle vpředu jedoucího vozidla, je v automobilech k dispozici mnoho let, ovšem ve světě motocyklů se dodnes nejedná o standard. Nicméně BMW Motorrad zanedlouho nabídne tento typ asistenčního systému v podobě aktivního systému pro udržování rychlosti ACC (Active Cruise Control), díky němuž motocyklistům nabídne zcela nové komfortní zážitky z jízdy.

ACC je nový asistenční systém vyvinutý ve spolupráci s partnerskou společností Bosch. Obě společnosti využily svých mnohaletých zkušeností v oblasti vývoje asistenčních systémů pro osobní automobily a selektivním způsobem je aplikovaly na motocykly. Nový systém ACC poskytuje maximální komfort pro náročného motocyklistu pohybujícího se na silnicích tím, že automaticky reguluje jezdcem zvolenou rychlost a vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Jakmile se tato zvolená vzdálenost k vpředu jedoucímu vozidlu zmenší, systém rychlost motocyklu odpovídajícím způsobem upraví. Tuto vzdálenost lze nastavit ve třech úrovních. Rychlost i vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla je možné pohodlně nastavit pomocí tlačítka. Jednotlivá nastavení se zobrazují na TFT přístrojovém panelu. Nový systém BMW Motorrad ACC má dva volitelné provozní režimy, komfortní a dynamický, podle nichž se mění intenzita zrychlování a zpomalování. Aby bylo možné používat dynamický systém pro udržování rychlosti DCC (Dynamic Cruise Control), lze rovněž deaktivovat kontrolu vzdálenosti.

Systém ACC při zatáčení rychlost motocyklu podle potřeby automaticky sníží a cílí na komfortní úhly náklonu motocyklu. Ovšem se zvyšujícím se úhlem náklonu motocyklu systém omezuje automatické brzdění a zrychlování, aby zachoval stabilitu motocyklu a jezdce. BMW Motorrad ACC je asistenční systém, který ponechává odpovědnost na jezdci a umožňuje mu kdykoliv zasáhnout do ovládání stroje. Nový systém ACC reaguje pouze na jedoucí vozidla. Stojící vozidla – jako na konci dopravní kolony nebo na semaforech – systém nebere v úvahu. V takových případech musí jezdec začít brzdit sám.

Zdroj: TZ BMW Motorrad
Komentáře

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora