Pagani v růžové zahradě – Zonda 764 Passione

Pagani Zonda je jedno z těch aut, které se i nad hrobem (před ukončením výroby) stále vrací. Podobně je na tom i Bugatti Veyron, kterého bylo ve speciálních edicích vyrobeno minimálně snad tolik, co za doby sériové produkce.

Ale zpět k Zondě. Tato již opravdu poslední edice bude mít na plaketě s pořadovým číslem označení 1/1. Ano, bude vyroben pouhý jeden kus a tak si budoucí majitel vozu vyžádal speciální jméno – Pagani Zonda 764 Passione

Skoro se stydím za to, co teď musím napsat. Ke zprávě o výrobě speciální Zondy totiž nejsou žádné konkrétní fotografie. Hlavní obrázek článku však dostatečně přibližuje celou situaci. Majitel si totiž vyžádal růžové polepy karbonové karoserie. Nedivil bych se tedy, kdyby si již na auto nebrousila zuby Paris Hilton. Také třemeny brzd mají být lakovány růžově, stejně jako zadní difuzor. Inu, proti gustu …

Podle serveru GTSpirit.com je téměř jistá věc, že dostane Zonda 764 Passione manuální převodovku a bude skutečně posledním kusem, nesoucí toto jméno. Vzadu bude klasicky uložen motor V12 od AMG o objemu 7,3 litru. Ten je z dosud vyrobených jednotek zdaleka nejsilnější. Se svými 566 kW totiž o 15 kW převyšuje Zondu R a o 67 kW Zondu Cinque. O nevelkolepém odchodu do automobilového důchodu proto nemůže být řeč. 

Nyní cena, kterou srovnáme se Zondou R. Ta je totiž edici 764 Passione výkonově nejblíže a v roce 2007 stála 1,2 milionu dolarů. Plus daň, samozřejmě. Cena růžové kousku však může být daleko vyšší. 

 

Komentáře