Mnoho řidičů si myslí, že když dojedou na místo určení a zde zaparkují své auto, mají to nejhorší za sebou. Často tomu tak není, jelikož i po zaparkování je nezbytné udělat několik důležitých věcí, na které není radno zapomínat. Jinak hrozí jak poškození auta, tak i ohrožení zdraví řidiče. Co ve chvíli, kdy dojedeme do cíle, dělat a nedělat?
Zhasnutí motoru
Mnoho řidičů dojede do cíle a ihned vypne klíček, tedy zhasne motor. Zdá se to jako samozřejmý úkon, ale realita je taková, že mezi dojezdem a zhasnutím motoru by měla být určitá prodleva. Ideálně alespoň pár desítek vteřin. Hlavně u vozů s turbodmychadlem, které bude mít možnost lepšího ochlazení.
Zařazení rychlosti
Řada řidičů si příliš neláme hlavu se zajištěním svého vozidla. Myslí si, že plně dostačuje, pokud zařadí první rychlostní stupeň. Při parkování na zcela rovném povrchu to opravdu dostačovat může. Řada silnic a parkovišť ale může mít určitý sklon. V takovém případě je nezbytné zajistit auto také ruční brzdou. Jinak může hrozit, že i přes zařazenou rychlost dojde k rozjetí. Není to sice příliš časté, ale dané případy existují.
Vystoupení z vozu
Dojet na místo a rychle vystoupit z vozu může být bráno jako osudová chyba. Než sáhneme po klice dveří, které začneme otevírat, je namístě ověřit si, zda vedle nás neparkuje jiné vozidlo nebo nejsme jiným vozem předjížděni. Jinak hrozí jak poškození auta, tak i možné ohrožení našeho zdraví. V případě parkování na frekventovaných místech je správné vystupovat až ve chvíli, kdy je to opravdu maximálně bezpečné.
Kontrola auta
Stisknout na dálkovém ovladači tlačítko uzamčení vozu obvykle nestačí. Vhodné je alespoň u jedněch dveří zkontrolovat, zda je auto opravdu zamčené. Mnohdy stačí jedny nedovřené dveře a auto se nemusí zamknout, což může nahrávat zlodějům. A pokud pojišťovna zjistí, že zamčené nebylo, může odmítnout nebo krátit pojistné plnění.
Zdroj: https://www.carkeys.co.uk/guides/five-things-not-to-do-when-parking-in-a-car-park