Porsche modernizovalo Panameru

Po čtyřech úspěšných, ale také kontroverzních letech výroby, se čtyřdveřové kupé Panamera od Porsche dočkalo faceliftu. Kráska to sice stále není, pod kabátkem však opět najdeme jen to nejlepší. 

Facelift se dotknul vzhledu pouze minimálně. Prakticky se omezil pouze na klasické procedury – nový nárazník vpředu i vzadu, upravená světla vpředu i vzadu (tam navíc nově s diodami LED) a hlavně umístění registrační značky níže, než u současného modelu. Zajímavou novinkou je však balíček Executive. Ten nabízí o 150 mm delší rozvor, lepší výbavu a vyšší komfort cestování. K dispozic bude pro verze Turbo a 4S. 

Mohlo by vás zajímat:  Mustang Mach-E je díky edici Frost White ještě stylovější a bude jen málo míst, kde by se bílá nevyskytovala

Pod kapotou se odehrály oproti dřívějšku dvě změny. Za prvé – u verzí Panamera S respektive Panamera 4S už nehledejte osmiválec o objemu 4.8 nýbrž dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu rovné tři litry. Ten má výkon 420 koní a točivý moment 520 Nm. Tento motor bude, stejně jako většina motorů, vybaven sedmistupňovou převodovkou PDK. 

Za druhé – na trh přichází nová verze Panamera S E-Hybrid. Jedná se o první plug-in hybrid značky Porsche, který pod svou kapotou kombinuje elektromotor o výkonu 95 koní a zážehový šestiválec o výkonu 320 koní. Celkový výkon celé soustavy je 416 koní. O přísun energie elektromotoru se starají lithium-iontové baterie o kapacitě 9,4 kWh, což by mělo stačit na elektrický dojezd asi 36 km. Baterie se do své plné kapacity nabijí za 4 hodiny z běžné sítě a za dvě a půl hodiny, pokud použijete nabíječku Porsche Universal Charger. Dynamické parametry nejsou vůbec špatné – zrychlení na 100 km/h za 5,5 sekundy, maximální rychlost 270 km/h… Jen kdyby ta spotřeba byla reálná, protože 3,1 l/100 km je holý nesmysl. O přenos výkonu na vozovku se stará osmistupňový automat Tiptronic S, který kromě E-Hybridu najdete už jen u dieselové verze. 

Mohlo by vás zajímat:  Audi A1 Clubsport Quattro

Nová Panamera se světu poprvé představí na autosalonu v Šanghaji. Základní cena modernizované limuzíny leží u hranice 81 849 euro (cca 2 114 000 Kč) za dieselovou verzi. 

Zdroj: Porsche