Povinná výbava podle nařízení EU zdraží všechna auta. Už nyní zjistíte, o kolik to bude

Evropská unie stále přitvrzuje. Nejsou to jenom emisní limity, ale jsou to i povinné prvky výbavy, které bude muset mít každé auto. Jde především o výbavu, která má snižovat riziko vzniku dopravní nehody, a tak má přispívat k bezpečnosti na silnicích. Někdo tento krok vítá, někdo je proti. Fakt je takový, že toto nařízení dělá vrásky na čele jak automobilkám, tak samozřejmě i zákazníkům. Povinná výbava podle EU vozy výrazně zdraží.

Změny přicházejí s rokem 2022

Vše se kvapem blíží. Zlomový bude rok 2022, kdy už musí být všechny novinky určené pro evropský trh vybaveny povinnými bezpečnostnímu systémy přesně tak, jak nařizuje Evropská unie. O dva roky později, tedy v roce 2024 už musí být těmito systémy vybavena všechna nová vozidla, která budou na území EU prodávána. Nejenom, že musí řada automobilek investovat do vývoje, ale do 5 let nesmí mít na skladě nic, co by předpisům nevyhovovalo. Jinak bude takový vůz neprodejný.

Výrazné navýšení pořizovací ceny

Zdražení bude čekat hlavně levnější vozy. Takové, které sází hlavně na praktičnost a účelnou přepravu pasažérů z bodu A do bodu B. Tyto vozy budou muset být vybaveny vším, co nyní EU požaduje. Jde třeba o automatický brzdový systém, systém udržování jízdního pruhu vozidla, couvací asistent, sledování únavy řidiče a mnoho dalšího. Každá tato součást výbavy něco stojí. Kolik přesně se můžete už nyní celkem snadno dozvědět. Stačí navštívit konfigurátor vybraného vozu a jednotlivé volitelné prvky výbavy do konfigurace vozu zařadit. V tu chvíli nebude výjimečné, že vůz zdraží i o vyšší desítky tisíc.

Počítat je třeba i s dražší servisní opravou

Čím více elektroniky ve vozech, tím větší riziko možného problému a tím i komplikovanější oprava. Nové a povinné bezpečnostní systémy mohou zvýšit celkovou poruchovost vozů, a hlavně prodražit samotnou opravu. Už dávno nejezdíme do servisů jenom s klasickými mechanickými poruchami, ale stále častěji musíme navštívit mechanika kvůli chybě elektronické. Počet případů bude s povinnou výbavou EU stoupat. A náklady na provoz takového vozu půjdou nahoru.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Toyota lehce modernizovala MPV Verso-S