Pozor při cestě do Vídně. Kdo překročí dovolených 20 km/h, toho čeká pokuta

Road Sign 1315295 960 720[1]

Máte v plánu cestovat do Vídně a jako trasu jste si vybrali ne úplně dokonalou, ale léty osvědčenou trasu z Brna směr Mikulov? Pokud ano, může vás zde potkat jeden problém. Ten vás nejenom zdrží, ale také bude spojený s nemalým výdajem. Stačí jet rychleji, než je povoleno. Na klasické „devadesátky“, „sedmdesátky“ nebo „padesátky“ jste si již zvykli. Je však úsek, kde je povoleno maximálně 20 km/h.

Problémová silnice přes Novomlýnské nádrže

Trasa Brno – Mikulov je vedena po silnici I/52. Ta byla dlouhou dobu osvědčenou volbou těch, kteří mířili nejenom do Mikulova, ale dále na Vídeň. Nyní mnozí uvažují, že se dané silnici raději vyhnou a zvolí alternativní trasu. Proč? Problémem jsou Novomlýnské nádrže. Konkrétně tedy most, který je v havarijním stavu. Na daném místě byl postaven  most provizorní, kde je snížena rychlost. To v první řadě znamená nemalé zdržení. A dále i výdaje pro toho, kdo nebude dodržovat doporučenou rychlost.

Mohlo by vás zajímat:  Využívat dálnice se vyplatí. Ušetří čas i řadu problémů

Měří se rychlost 20 km/h

Jaká je nejvyšší povolená rychlost na tomto provizorním mostě? Aby nedošlo k jeho narušení, byla stanovena na 20 km/h. Od dnešního dne, tedy 1.8.2019 došlo k další novince. Dodržování této rychlosti se bude měřit. A to úsekovou formou. Kdo nezvládne tuto rychlost na měřeném úseku mostu dodržet, ten může očekávat to, že mu domů přijde obsílka s pokutou.

Ředitelství silnic a dálnic radar vítá

Řidiči si pochopitelně stěžují, jelikož rychlost 20 km/h je běžná spíše pro jízdní kolo, nikoliv pro osobní automobil. Ředitelství silnic a dálnic však umístění radaru vítá, jelikož se prý díky němu podaří udržet most stále v dobrém stavu, a to až do doby samotné opravy toho původního. Samozřejmě radar vítá i ten, komu budou plynout peníze z vybraných pokut. Dá se očekávat, že jich bude více než dost. Nebo si snad vzpomenete, kdy jste jeli naposledy rychlostí 20 km/h?

Tomáš Dunajčík

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora