Prodej auta se na podzim nevyplatí, lepší je počkat na jaro

Driving Instructor Gives Car Key Female Student

Češi rádi kupují ojetá auta. Nepřekvapí proto, že se u nás daří nejen autobazarům, ale také různým společnostem, které dovážejí ojetiny ze zahraničí. Některé to dělají na zakázku, jiné se soustředí především na velký počet dovezených kusů. A kromě toho, že auta z druhé ruky rádi kupujeme, je také prodáváme. Velká část těch, ojetinu kupují, dokonce otevřeně přiznává, že se ji po několika letech pokusí znovu prodat. Patříte-li mezi ty, kteří by chtěli v nejbližších týdnech své auto nabídnout k prodeji, ať už prostřednictvím bazaru, nebo napřímo, zbystřete. Tento článek vám může pomoci.

Mohlo by vás zajímat:  Kvůli stoupajícím cenám využívají mnozí při tankování známý fígl. Jediné, čeho dosáhnou, je výsměch

Nejistý trh

Trh s ojetými auty zažívá poslední zhruba dva roky poměrně turbulentní období. A doba není prodeji příliš nakloněna, zejména pokud máte v úmyslu utržené peníze investovat do jiného auta z druhé ruky. Po nedávném bezprecedentním růstu cen ojetých aut přišla stagnace, ta je ale vykoupena tím, že kvalitních ojetin je nedostatek. Nové auto za své stávající tak jen těžko pořídíte, přestože to vaše se zřejmě prodá hned, pokud za to stojí.

photo-auto-seller-discussing-with-client-about-car-modelxapeople-shaking-hands-with-each-otherxasuccessful-car-salepurchase-transaction
Zdroj obrázku: Freepik

Utržíte málo

A přesto, že o auto bude zájem, utržíte za něj relativně málo. Tedy v porovnání s tím, za kolik ho pravděpodobně budete schopni prodat na jaře. Podle předpovědí ekonomů se dá předpokládat, že během následujících šesti až osmi měsíců se ještě více rozevřou nůžky mezi kvalitními a nekvalitními ojetinami, přičemž ty slušné poskočí o deset až patnáct procent nahoru, zatímco cena těch v horší kondici mírně poklesne.

Mohlo by vás zajímat:  Řidiči záměrně blokují cyklisty na přechodech. Zbytečně si tím sami způsobují problémy

Trocha psychologie

Proti unáhlenému prodeji je i psychologie obchodu. Na podzim a v zimě jsou totiž potenciální kupci vůči nabízenému autu kritičtější než na jaře či na podzim. Roli pochopitelně hraje stav mysli, na podzim jsme poněkud pesimističtěji naladěni, a navíc máme před očima zimní sezonu, která je z řidičského hlediska náročná. Na jaře jsme naopak nabuzení a plní optimismu, proto se nám případné nedostatky vozu jeví jako marginálie a jsme ochotni zaplatit o něco vyšší cenu.

Zdroj: https://www.progressive.com/answers/best-time-to-sell-a-car/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora