Test MG4 Electric: Design, cena a co dál?

Img 20230920 083504

Britská značka MG, dnes v držení čínských majitelů, vtrhla nejenom na český trh s velkou parádou. Po představení cenově zajímavých modelů ZS a eHS pokračovala v představování dalších, opět cenově dostupných aut. Jedním z nich je i MG4 Electric. Jak už tušíte dle názvu, ano, je to elektromobil. A jak je u MG už takovým zvykem, opět se zajímavou cenovkou. Je ale cena hlavním prodejním argumentem, nebo je za ní skrytý nějaký ten kompromis (i když automobilka v promo materiálech uvádí, že je to – elektromobil bez kompromisů)?

Dynamický hatchback

Výrazný design elektrického MG4 jej dělá naprosto nepřehlédnutelným. Je ukázkou moderního pojetí sportovního designu v podobě elektrického hatchbacku. Výsledkem je model překypující „inteligentní vitalitou“. Hravé a praktické MG4 Electric je kompaktním a současně prostorným vozidlem, prvky sportovního a dynamického designu jasně vypovídají o životaschopnosti a svobodomyslném charakteru této značky s bezmála 100letou tradicí.

IMG_20230920_083336
Foto: David Hampl

Temperamentní předek rozhodně dokáže přitáhnout pozornost. Hlavně potom výrazné ostře lomené LED světlomety v kombinaci s nezaměnitelnými ukazateli směru působí sportovně a temperamentně. A co vzadu? Futuristické ztvárnění zadní partie také přitáhne pozornost. Jedinečné výtvarné provedení je postavené na vysoko umístěných brzdových světlech, dvojitému spoileru, sestavě LED koncových světel a spodní části nárazníku imitující uhlíková vlákna. Elegantní linie střechy postupně ustupující dozadu opticky prodlužuje celou křivku vozidla. Zadní spoiler optimálně usměrňuje proudící vzduch tak, aby ještě více vylepšil aerodynamiku a poskytl tak řidiči co nejlepší jízdní zážitek.

Denní osvětlení s 28 LED jasně definuje design vozu. Tři vysoce výkonné LED pro potkávací a dálková světla na každé straně poskytují řidiči špičkovou viditelnost v noci. V kombinaci s 36 svisle umístěnými LED pro směrová světla je celkový dojem z předních LED světlometů naprosto úchvatný. Ostře působící světlomety ve tvaru trojúhelníku doplňují futuristický minimalistický styl o pokrokové technologie. Dekorativní zadní sdružená světla ve tvaru připomínajícím souhvězdí Labutě společně s vodorovným koncovým světlem (složeným ze 172 LED) přispívají k jedinečnému a současně luxusnímu vzhledu zádě.

Mohlo by vás zajímat:  Test Mazda CX-30: Jeden z posledních mohykánů jde cestou, od které se ostatní dávno odklonili

Stylový interiér

Plně digitální přístrojový panel je tenký, působí odlehčeným dojmem a nemá žádné zbytečné ozdobné prvky, takže neubírá nic na pocitu velikosti vnitřního prostoru. Aspekty jednoduchosti, technické vyspělosti a kvality jsou zřejmé i z materiálů použitých na interiérových doplňcích MG4 Electric. Plovoucí středová konzola nezabírá vnitřní prostor, a přitom velmi efektivně zprostředkuje několik funkcí. Multifunkční dvouramenný volant je výškově a osově nastavitelný, s intuitivním minimalistickým pojetím funkčních tlačítek.

IMG_20230920_084322
Foto: David Hampl

MG4 Electric, který je vhodný pro 5člennou rodinu, může zvenku působit kompaktně a kultivovaně, ale jeho prostorný interiér vás brzy mile překvapí. Díky sklopným opěradlům zadních sedadel v poměru 60:40 je využití prostoru ještě efektivnější. Potřebujete-li využít každé místo, uplatnění najde 28 promyšlených úložných řešení pro všechny vaše nezbytnosti, které nebudou nikde překážet. Pro zavazadla je v MG4 Electric standardně připraveno celkem 363 litrů a po sklopení opěradel zadních sedadel až 1 177 litrů. A nezapomínejme také na dvojité dno podlahy zavazadelníku.

Elektrický výkon

MG4 Electric přichází s novou architekturou MSP (Modular Scalable Platform) navrženou pro elektromobily. Po testu můžu říct, že MG4 Electric bez větších problémů zvládne i dlouhé trasy. Dojezd až 450 km (podle metodiky WLTP) tak není jen vymyšleným číslem. Propracovaný systém péče o baterii zajišťuje vysoký dojezd a účinné využití energie i za chladných podmínek. Aktivní lamely (AGS) umístěné na přední masce regulují a přizpůsobují proudění vzduchu pro zlepšení aerodynamiky vozidla a dosažení optimální teploty jednotlivých komponent. Za běžných jízdních podmínek jsou lamely zavřené kvůli snížení spotřeby energie, prodloužení dojezdu na elektřinu a zlepšení tepelného i akustického pohodlí.

Mohlo by vás zajímat:  Test Hyundai IONIQ 5 – nepřehlédnutelný, prostorný a na poměry svého segmentu celkem dostupný elektromobil

K dobití MG4 Electric z 10 na 80% stačí pouhých 26 minut stejnosměrného rychlodobíjení při maximálním nabíjecím výkonu 140 kW. K dispozici je i třífázové nabíjení střídavým proudem o výkonu 11 kW pro nabití baterie přes noc. Pokrokové řešení baterie v podobě jediného modulu spočívá především v její malé výšce. Moduly o kapacitě 51 kWh a 64 kWh mají výšku pouhých 110 mm, což je naprosto špičková hodnota v oboru. Optimálně využívá prostor a přispívá k efektivnímu využití energie.

IMG_20230920_083442
Foto: David Hampl

Jede dobře, dokud…

Dost toho, jak auto vypadá či co nabídne. Nejdůležitější přece je, jak jezdí. Začnu těmi pozitivy, jako je poměrně dobrá svižnost, slušné reakce na sešlápnutí plynového pedálu, dobré držení v zatáčkách, příjemné ticho i při vyšších rychlostech. Zajímavým kladem může být i absence startovacího tlačítka. Prostě sednete, šlápnete na brzdu a můžete jet. Při dojetí zase vystoupíte, zamknete a o vše už se postará MG4 Electric. Pozitivní je také spotřeba, v ideálních podmínkách opravdu není problém jezdit pod papírovou spotřebou, což pochopitelně znamená i jistotu delšího dojezdu, než udávají specifikace.

Ale, jsou tu i negativa. V první řadě jízdní asistenti, kteří se nechovají úplně dle představ. Ať už je to určitá jejich nevyzpytatelnost, nebo až přílišná „drsnost“. Někdy auto prudce vystřelí, jindy zase brzdí na poslední chvíli. K tomu se přidává někdy až nelítostný boj o udržení v jízdním pruhu, kdy to auto přece jenom vidí trochu jinak než já. A nechce si uvědomit, že já jsem ten, kdo rozhoduje.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Škoda Fabia Combi

A pak je tu to topení. Jestli jste v MG4 Electric viděli člověka, co měl klimatizaci nastavenou na 25 stupňů a uvnitř „klepal kosu“, byl jsem to já. Automatické nastavení klimatizace je největší přešlap tohoto auta, intenzita foukání je i při takto vysoké teplotě zcela mimo logiku a za pár desítek kilometrů se budou cestujícím dělat nudle u nosu. Takže jediné, co pomůže, je návrat k ručnímu nastavení kombinace teploty a intenzity foukání. A to u elektromobilu za 800 000 prostě nechceš.

IMG_20230920_083451
Foto: David Hampl

Nízká cena není vše

Recenzi uzavřu poměrem cena/výkon. Cenově rozhodně jeden z cenově nejzajímavějších elektromobilů. Ale nízká cena není vše. Pravda, sice má MG4 Electric našlapanou výbavu, ale jedna věc je její existence a druhá je její funkčnost. A to samé platí o té prokleté klimatizaci. Pokud jste zastánci starého dobrého řízení, kdy povypínáte co se dá a teplotu budete ladit ručně, jděte do toho. Tohle auto vás rozhodně nezklame. Pokud ale máte elektromobil spojený s pokrokem a tím, že už tak trochu „jede sám“ a vy se stanete pouze bezvýznamným článkem mezi volantem a sedačkou, tak pozor. Raději bych pátral jinde.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora