Toyota ukazuje omlazenou RAV4

Světovým průkopníkem hybridního pohonu se Toyota stala v roce 1997, kdy se na trh dostala první generace Priusu. Od té doby začal kombinaci spalovacího a elektrického motoru využívat také Auris nebo Yaris. Nyní se vůbec poprvé, spolu s celkovou modernizací, dostane na RAV4, která se stane prvním, v Evropě prodávaným kompaktním SUV s hybridní pohonnou jednotkou.

RAV4 Hybrid se poprvé ukázala již v dubnu na autosalonu v New Yorku, takže víme, že elektromotor kombinuje s 2.5litrovým čtyřválcem s Atkinsonovým cyklem. Systémový výkon je 197 koní, přičemž stokilometrové rychlosti dosáhne SUV za 8,7 sekundy a spotřebuje 4,9 l/100 km. Nikl-metal hybridové akumulátory mají 204 článků a jsou uloženy pod zadními sedadly, jejich doplňování má na starosti elektromotor při brzdění. Jedním ze čtyř jízdních režimů je ten čistě elektrický, o jehož maximalizaci se pohonná jednotka stará především v městských zástavbách. Standardně jsou převodovkou E-CVT poháněna přední kola, za příplatek však umí Toyota nabídnout také čtyřkolku E-Four. Nečekejte ale kardanový hřídel, neboť pohonu obou náprav bylo dosaženo zapojením druhého elektromotoru, o výkonu 68 koní, na zadní nápravě. Ten se do permanence dostává automaticky ve chvíli, kdy se RAV4 ocitne na kluzkém povrchu nebo potřebuje okamžitý výkon při akceleraci. Zároveň s ním lze utáhnout až 1650kilogramový přívěs. V rámci příplatků nabízí japonská automobilka sekvenční řazení Shiftmatic a především režim Power, nabízející údajně požitek ze sportovnější jízdy a lepší trakční schopnosti.

Vedle hybridu bude klasická RAV4 s upraveným vzhledem k dispozici se zážehovým dvoulitrem o výkonu 151 koní a točivým momentem 195 Nm nebo dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 143 koní s točivým momentem 320 Nm. Vzhledová modernizace se nese především v duchu sjednocení vnějšího vzhledu s dalšími modely značky. Nové jsou příplatkové full-LED světlomety, užší maska chladiče nebo větší nasávací otvor v nárazníku. Z profilu vyniknou přepracované prahy dveří a lemování blatníků, oboje dodává autu vyšší míru elegance. Nového tvaru se dočkala rovněž koncová LED světla, nárazník a páté dveře K dispozici bude devět laků karosérie včetně nové tmavě červené a modré metalízy, kola s upraveným designem mají 17 nebo 18 palců. Hybrid se vzhledově dále odlišuje modrými logy značky, označením Hybrid a 17palcovými litými koly v unikátním designu. 

Mohlo by vás zajímat:  Range Rover Evoque - drsnější vzhled od Loder1899

Kabina je kvalitněji zpracovaná a z velké části vyrobena z měkčených plastů, potěší však především zaměření se na drobnosti. Tak třeba držáky nápojů nově pojmou vysoké hrníčky s uchem, řadící páka padne lépe do ruky a díky dodatečnému úložném prostoru je kam uložit brýle. Přepracován byl přístrojový panel s 4,2palcovým TFT displejem, středovou konzoli zdobí sedmipalcový dotykový displej multimediálního systému Toyota Touch 2. Upraveny byly dále dekorační lišty a barevná schémata, jejichž počet je nyní vyšší. K dispozici budou například hned čtyři typy koženého čalouněné s jiným šedým a béžovým odstínem, respektive zcela novým přírodním hnědým odstínem. Především pasažéři vzadu pak ocení výrazně lepší utlumení hluku, vibrací a chvění.

Výrazným vylepšením bezpečnostní výbavy modernizované RAV4 je doplnění systému Toyota Safety Sense. Kromě asistenta pro jízdu v pruzích, automatických dálkových světel a systému rozpoznávání dopravních značek bude SUV nabízet i adaptivní tempomat a dvě výrazná vylepšení bezpečnostního systému pro předcházení kolizím. V případě hrozícího střetu s jiným vozidlem pracuje systém s rozšířeným rozsahem relativních rychlostí od asi 10 km/h až po maximální rychlost vozidla a dokáže snížit rychlostí jízdy přibližně o 40 km/h. Navíc je technologie schopna odhalit riziko střetu s chodci, a v takovém případě se automatické brzdění aktivuje při rozdílu rychlostí v rozpětí od 10 do 80 km/h, přičemž rychlost jízdy vozidla se může brzděním snížit asi o 30 km/h. Manévrování v úzkých prostorech má zlepšit 360stupňový kamerový systém.

Zdroj: Toyota

Komentáře