Upravená Toyota Auris dostala nový turbomotor

Toyota Auris už rozhodně k nejmladším automobilům na trhu nepatří. Tak to vyhodnotila i japonská automobilka a na ženevském autosalonu vystavuje facelift nejen s vylepšeným designem, ale též přepracovanou paletou pohonných jednotek.

A pod kapotou můžeme rovnou začít, přičemž největší změnou je jistě instalace přeplňované zážehové dvanáctistovky o výkonu 116 koní s točivým momentem 185 Nm od 1500 do 4000 ot./min. Zcela nový motor s přímým vstřikováním tak v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou nebo bezestupňovým automatem Multidrive S zrychluje na 100 km/h za 10,1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 200 km/h při spotřebě 4,6 l/100 km, respektive 4,7 l/100 km s automatem. Další novou jednotkou v portfoliu je pro změnu vznětová šestnáctistovka D-4D o výkonu 112 koní s točivým momentem 270 Nm mezi 1750 – 2250 ot./min, která nahrazuje starší naftový dvoulitr. Zrychlení na 100 km/h zabere 10,5 sekundy, maximální rychlost 190 km/h a největším trumfem tak bude spotřeba 4,1 l/100 km. U naftových jednotek D-4D ještě chvíli zůstaneme, protože čtrnáctistovka o výkonu 90 koní s točivým momentem 205 Nm mezi 1400 – 2800 ot./min prošla modernizací a díky upraveném turbodmychadlu, přepracovaném vstřikování nebo systému selektivní katalytické redukce plní emisní normu Euro 6. To s sebou nese hlavně spotřebu sníženou na průměrných 3,4 l/100 km, přičemž zrychlení na 100 km/h za 12,5 sekundy a maximální rychlost 180 km/h zůstalo na stejné úrovni. Hybridní provedení s atmosférickou osmnáctistovkou a elektromotorem o systémovém výkonu 136 koní si po modernizaci nárokuje jen 3,5 l/100 km (ekvivalent 79 g CO2/km), přičemž na 100 km/h zrychluje za 10,9 sekundy a díky nespecifikovaným akumulátorům ujede až 2 km při rychlosti maximálně 50 km/h úplně bez emisí.  Zážehové motory o objemu 1.33 litru a 1.6 litru s volitelným automatem Multidrive S zůstávají beze změn.

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai prodlužuje spolupráci s fotbalovou reprezentací, zaměří se na elektrifikované modely

Přední zavěšení se vzpěrami McPherson se dočkalo upravené konstrukce vinutých pružin, tlumičů, horních silentbloků, dorazů propružení a pouzder stabilizátorů, zadní náprava má buď dvojité lichoběžníky (1.2T, 1.6 Valvematic, 1.6 D-4D a hybrid) nebo torzní příčku (1.33 a 1.4 D-4D). Všechny změny na podvozku vedou k potlačení náklonů vozu při nájezdu do zatáček, minimalizaci třecích sil a vyššímu pohodlí za jízdy v přímém směru. Pokud by se našel nějaký nadšený řidič Aurisu, pak jistě ocení přepracovaný elektronický posilovač s větším odporem volantu při rostoucí rychlosti a lepší zpětnou vazbou mezi 60 – 80 km/h. O lepší akustický komfort se postaralo nasazení dalších tlumících materiálů v prostoru přepážky mezi motorovým prostorem a kabinou, u panelu přístrojové desky a v tunelu hnacího ústrojí. K maximálnímu potlačení hluku od převodovky přispěla i nová vnější izolace tunelu. Další utěsnění předních blatníků, vnitřních částí přístrojové desky a kolem dveří opět napomohlo k menšímu přenosu hluku od motoru, vozovky i aerodynamického hluku do kabiny vozu.

Mohlo by vás zajímat:  Faceliftovaný Fiat Linea - Únik fotografií

Vzhled oživuje přepracovaný přední nárazník a především nová přední maska s větším logem automobilky, na kterou navazují LED diodová hlavní světla s diodami denního svícení. Z profilu vedle nových 16- a 17palcových kol vynikne žraločí ploutev místo klasické antény. I zadní část hostí LED diodová světla s novou grafikou, kterým sekunduje výrazněji tvarovaný nárazník s odrazovými světly úplně v rozích. Nabídka laků byla rozšířena o temně modrou a modrou metalízu. V kabině by díky optickému zmenšení plastové hmoty a většímu použití měkčených plastů na palubní desce mělo dojít ke zvýšení smysly vnímané kvality. Více identifikovatelný je tak až 4,2palcový TFT displej mezi budíky v samostatných tubusech. Novinkou jsou též dotykové spínače a podsvícení všech ovladačů v jednom tónu, k přepracování a vyšší vizuální kvalitě došlo v okolí klik dveří, výdechů ventilace a hlavice řadicí páky. Tečku za vším dělají nové odstíny čalounění. 

Mohlo by vás zajímat:  BMW 1 Sedan - konkurent pro CLA a A3 sedan!

V rámci bezpečnosti se Auris dočkal balíčku Toyota Safety Sense s bezpečnostním systémem pro předcházení nehodám, asistentem pro jízdu v pruzích, automatickými dálkovými světly a rozpoznáváním dopravních značek. Ke sbírání dat slouží malá kamera v horní části předního okna, jako výstup některých funkcí slouží TFT displej. V ceníku hybridního provedení pak nově najdete stupně Entry, Mid, Style a High, které odpovídají nabídce modelu se spalovacími motory.

Zdroj: Toyota