Volkswagen představil novou generaci Touranu

I po dvanácti letech a větších či menších modernizacích se Volkswagen Touran drží na výsluní německých, potažmo evropských prodejních žebříčků velkoprostorových automobilů. Čas však v automobilovém světě ubíhá poslední roky daleko rychleji než dříve a subsegment kompaktních MPV zažil i přes nástup stále populárnějších crossoverů nebývalou modelovou smršť. Na to, stejně jako na stále přísnější emisní a bezpečnostní limity, už musel německý výrobce reagovat a od podzimu tak do boje vyšle Touran druhé generace, který s tím předchozím sdílí prakticky pouze jméno a logo výrobce.

Jak správně tušíte, již notně přesluhující platformu PQ35 nahrazuje supermoderní modulární skupina MQB. Ta spolu s vyšším podílem vysokopevnostní oceli při výrobě karosérie přináší výraznou dietu, která v závislosti na verzi dosahuje až 62 kg. Karosérie samotná je pak o čtvrtinu tužší než předchůdce a zároveň také o 130 mm delší, 41 mm širší a 6 mm nižší. V řeči čísel to znamená délku 4527 mm, šířku 1814 mm a výšku 1628 mm. Mezi nápravami je 2791 mm, o 113 mm více než doposud. 

Z takového nárůstu těží především cestující ve druhé a alternativně též třetí řadě sedadel. Posuvné dveře sice dál zůstávají vyhrazeny větším modelům Sharan a Multivan, respektive z dodávky vycházejícímu modelu Caddy, přesto o 63 mm delší kabina rozhodně potěší. Sedadla ve druhé i třetí řadě jsou samostatná a jejich sklopení do podlahy je otázkou několika tahů. S prostřední řadou lze posouvat v rozsahu až 200 mm, naklánět její opěradla a samotný Volkswagen tvrdí, že se vedle sebe vejde trojice dětských sedaček. Příplatková třetí řada sedadel je však i přes nárůst rozměrů spíše pro děti než dospělé. Zavazadlový prostor pojme v pětimístném uspořádání 1040 litrů (počítáno po strop) a po sklopení zadních sedadel dokonce 1980 litrů. Sedmimístná varianta se pohybuje mezi 917 až 1857 litry, dá se však předpokládat, že první hodnota patří opět pětimístnému uspořádání interiéru. Praktičnost dále zvyšuje sklopené sedadlo spolujezdce a celkem 47 odkládacích ploch uvnitř automobilu.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda předvedla další sadu snímků nového Rapidu Sport

Vizuálně se Touran neochvějně hlásí k rodině modelů Golf, především pak menšímu MPV Golf Sportsvan. Z něj vychází design jak přední části s trojicí chromovaných lamel v masce chladiče, tak i tvar a optika zadních světlometů s LED diodami. V nejvyšší specifikaci si i zájemci o praktický vůz budou moci vyzkoušet účinnost full-LED předních světlometů. Vůbec poprvé bude též Touran nabízen s optickým paketem R-Line, který vzhled oživí výrazněji tvarovanými nárazníky, difuzorem s dvojitou koncovkou výfuku, většími koly nebo střešním spoilerem. Ve své třídě unikátní je koeficient odporu vzduchu cx = 0,296.

Mohlo by vás zajímat:  Jaguar E-PACE pro modelový rok 202: Dynamický, elektrifikovaný, propojený

Interiér se více než Sportsvanu blíží vzhledem a nejspíše i výběrem materiálů většímu Passatu, marně byste v něm hledali páku ruční brzdy, jež byla nahrazena její modernější elektrickou verzí. Zajímavým prvkem je k řidiči natočená středová konzole, na níž může být displej jednoho z pěti multimediálních systémů, všechny vycházející z platformy MIB. Nejnižší specifikace má pětipalcový displej a umí například digitální rádio DAB+, ta nejvyšší s osmipalcovým displejem je vybavena mimo jiné i navigací. Podobně jako dnes již většina automobilů zvládne Touran zrcadlit displej chytrého telefonu v rozhraní automobilu a to pomocí systémů MirrorLink, Android Auto nebo Apple Car Play. Na přiložených fotografiích je k vidění zjevně nejvyšší výbavová specifikace s dekory v černém klavírním laku, koženým čalouněním a dost možná i třízónovou automatickou klimatizací. Ta také patří v rámci modelové řady k novinkám, v základní výbavě pak bude k dispozici její sestřička s manuálním ovládáním. Ještě jeden příplatkový prvek sluší zmínit – posuvné střešní okno má plochu 1,34 m2.

Mohlo by vás zajímat:  Bridgestone EMIA mění strukturu managementu prodeje

Nabídka pohonných jednotek bude při začátku prodeje na podzim letošního roku čítat trojici benzínových a trojici naftových motorů se standardním systémem stop/start a rekuperací brzdné energie. Pokud budete chtít spalovat natural 95, máte na výběr dvanáctistovku TSI o výkonu 110 koní, čtrnáctistovku TSI o výkonu 150 koní a osmnáctistovku TSI o výkonu 180 koní. Naftová TDI mají objem 1.6 litru s výkonem 110 koní nebo 2.0 litru s výkonem 150 a 190 koní. Vrcholné TSI i TDI spojuje s předními koly sedmistupňové DSG, to je za příplatek dostupné ke zbývajícím TDI a 1.4 TSI. Standardem těchto motorizací, spolu s 1.2 TSI, však je šestistupňová manuální převodovka.

Poslední kapitolu tvoří bezpečnostní asistenty, kterých je, jak se na novinku sluší, opravdu hodně. Při jízdě s přívěsem pomáhá Trailer Assist, prostor kolem auta i za autem hlídá Side Assist, respektive Rear Assist, dále nechybí monitorování únavy řidiče, adaptivní tempomat, hlídání mrtvých úhlů, automatické zastavení auta po nehodě, přednárazový systém nebo parkovací asistent. Čistě praktickým prvkem je bezdotykové otevírání pátých dveří pomocí kopnutí pod zadní nárazník. V rámci pasivní bezpečnosti lze zmínit až devět airbagů na palubě.

Zdroj: Volkswagen