Mnoho řidičů není na silnicích téměř vidět. Svit jejich světel spatříme často na poslední chvíli, což už může být pozdě. Problémem není ani tak sněhová vánice nebo mlha, kdy přizpůsobíme jízdu daným podmínkám. Problémem je celková nezodpovědnost řidičů. Svou „neviditelnost“ si mnohdy způsobují sami, svým laxním přístupem. Co způsobuje, že jejich světla vidíme skutečně až na poslední chvíli?
Nečistoty
Stačí jet pár kilometrů na mokré a špinavé silnici a přes naše čelní sklo není téměř vidět. Bez dostatku vody v ostřikovačích se tedy neobejdeme. A stejný nános špíny se následně dostává i na naše světla. Pokud nemáme k dispozici ostřikovače světel, může to mít velký vliv na to, jak jsme vidět. Nános špíny ze silnice výrazně sníží celkový jas. Zvláště pokud používáme pouze denní svícení pomocí pásu diod, který bude špinavý po pár kilometrech.
Sníh
V nížinách to zatím nevypadá, že by řidiče tento problém trápil. Sněhu je letos málo, což ale neznamená, že se vše nemůže změnit. Očistit zasněžené auto, než vyjedeme je nutnost. Vyžadují to dokonce předpisy. Řada řidičů však zapomíná očistit i světla, která přes vrstvu sněhu nemusí být vidět. Sníh sice za pár kilometrů sám povolí, ale během nich může klidně dojít k problému.
Námraza
Podobný problém, jako v případě sněhu. Vrstva námrazy na světlech se také negativně podepisuje na tom, že nejsme vidět. I tady je však pozitivum v tom, že kdo neoškrábe svá světla, má jistotu, že po pár kilometrech led sám povolí.
Světla
Mnoho lidí není vidět i z důvodu, že používají špatná světla. Ne vždy se během zimo hodí mít zapnutí jenom denní svícení. Pamatujte, že v mlze nebo sněhové vánici vás protijedoucí řidič uvidí až na poslední chvíli. Ještě horší je to s řidiči jedoucí za vámi. Při denním svícení jsou vaše zadní světla zhasnuta a zpozorováni můžete být až když bude pozdě.