Řidiči nejsou na nový trend plug-in hybridů připraveni. Neví, jak s nimi jezdit

Hybridní vozy jsou hitem. Snad není automobilky, která by nešla vstříc využití elektřiny a elektromotor a akumulátor do svých vozů neosadila. A tak se na trhu stále více objevují hybridní vozy. Ať v podobě mild hybridů, klasických hybridů, nebo v podobě plug-in hybridů, které už dokážou celkem zajímavě využít jak elektřiny, tak i klasického paliva.

Dobíjení je základ

Zatímco u klasického hybridu se akumulátor nabíjí buď rekuperací, nebo činností spalovacího motoru, u plug-in hybridů se do procesu získání energie přidává ještě klasické dobíjení z elektrické sítě. A právě to je něco, co mnozí majitelé plug-in hybridů opomíjejí. Základem provozu takového vozu je hned po příjezdu domů napojit auto k elektrické síti. To proto, aby bylo neustále připraveno s plným akumulátorem. Ten zajistí především ekonomickou jízdu, jelikož rozdíl nákladů v porovnání s využitím výhradně spalovacího motoru je značný.

Zdroj obrázku: Pixabay

Elektřina jenom někam

Plug-in hybridy dnes nemají problém čistě na elektřinu ujet i pár desítek kilometrů. Záleží ale na tom, kde je elektřina využívána. A právě zde se může objevit další neznalost majitelů takového auta. Čistě elektrický pohon je ideální využívat především pro jízdy ve městech, kde není nouze o neustálé zrychlování a zpomalování, jak z důvodu semaforů, tak kvůli kolonám. Právě na to je elektřina jako stvořená, což se následně kladně podepíše na nákladech na provoz ve městě.

Naopak při jízdě na dálnicích je vhodné elektřinu téměř nevyužívat. Jednak proto, že dálniční tempo výrazně ukrojí z papírového dojezdu, a jednak z toho důvodu, že málokdo svou jízdu končí u prvního dálničního sjezdu. Na dálnicích je proto vhodnější využívat spalovacího motoru a elektřinu si následně pošetřit, jak je uvedeno výše, do města nebo na pomalejší jízdní tempo.

Mohlo by vás zajímat:  Majitel Golfu vyzkoušel, co se stane s počítadlem kilometrů, když dosáhne maxima
Zdroj obrázku: Pixabay

Hra o čas

Mnoho majitelů plug-in hybridů, ale i elektromobilů také netuší, že tempo nabíjení je závislé i na tom, nakolik je dobitý akumulátor. Dobíjet několik desítek procent z nuly je podstatně rychlejší než snaha doplnit šťávu například ze 70 % na 100. I proto je v terénu vhodné dobíjet do zhruba 80 % a neztrácet zbytečný čas u nabíječek. Plné nabití je vhodné realizovat doma přes noc, kdy na době dobíjení nijak nezáleží.