Divize užitkových vozidel společnosti Hyundai Motor Company představila na autosalonu v Soulu nové těžké nákladní vozidlo Xcient. Nástupce řady vozidel Trago, která byla uvedena v roce 2006, přichází na scénu s ještě lepším designem a mnoha vylepšenými prvky.
Xcient stanovuje nová měřítka na trhu těžkých nákladních vozidel pozoruhodnou kombinací impozantního dynamického designu, nejnižší spotřeby paliva ve své třídě a prostorné kabiny. Xcient, jehož tříletý vývoj stál 200 miliard wonů (cca 3,61 miliardy Kč), nabízí kompletní řadu variant včetně skříňových vozidel, tahačů a sklápěčů. Od prvních fází vývoje byly plně zohledňovány potřeby provozovatelů nákladních vozidel a tržní trendy. Široká maska chladiče podtrhuje sebevědomý vzhled vozidla, zatímco široké charakterové linie umocňují jeho odvážný a zároveň sofistikovaný charakter.
Výška kabiny byla zvýšena o 330 mm na 1895 mm, aby měli řidiči k dispozici více prostoru. Šířka lůžka uvnitř kabiny byla zvětšena z 650 mm na 800 mm v rámci optimalizace nákladního vozidla pro dálkovou dopravu. Více praktičnosti nabízí také úložný prostor o objemu 1046 litrů. Xcient je nabízen se dvěma variantami vznětových motorů: 10litrový motor H poskytuje nejvyšší výkon 420 koní a maximální točivý moment 1960 Nm, zatímco motor Powertech je vyladěn na nejvyšší výkon 520 koní a maximální točivý moment 2499 Nm.
Vzhledem k lepším provozním vlastnostem motorů se podařilo zvýšit hospodárnost nového modelu o sedm procent v porovnání s předchůdcem. Nový model se navíc může pochlubit delší životností díky vylepšeným komponentům, jakými jsou např. dvojitá spojka, vzduchové odpružení a tlumiče. Výsledkem je hospodárnější provoz s nižšími náklady na údržbu.
Xcient je prvním užitkovým vozidlem vybaveným poprvé celou řadou komfortních prvků. Mezi ně patří klimatizované sedadlo řidiče s přívodem chladného/teplého vzduchu a spouštění motoru tlačítkem. Zvláštní pozornost si zaslouží vyspělá telematická služba Hyundai Blue Link, která nalézá poprvé uplatnění v užitkovém vozidle Hyundai.
Hyundai Xcient se začne prodávat ve druhé polovině letošního roku. Cíl globálního prodeje byl stanoven na 60 000 jednotek do roku 2017. Hyundai představí nové vozidlo v rámci předváděcích akcí na zahraničních trzích včetně Peru a Ruska.
Zdroj: Hyundai