Může se zdát, že projet správně kruhový objezd není nic těžkého. Je jich spousta a pravidla na nich nejsou až tak složitá. Pokud je kruhový objezd osazen značkou dej přednost v jízdě, musí ten co na něj najíždí dát přednost tomu, kdo po něm jede. Doposud nic složitého. A potom nastává problém s blinkry.
Jenom při výjezdu
Pravidla silničního provozu jasně říkají, že při vjezdu na kruhový objezd blinkry nedáváme. Pokud je na něm volno, vjíždíme na něho a blinkr použijeme až ve chvíli, kdy vyjíždíme. Tím informujeme především vozidlo, které se chystá vjíždět o tom, že my ho opouštíme a on by tedy mohl bezpečně najet.
Pokud při výjezdu blinkr nedáme, je to sice chyba, ale ne taková, která způsobí nehodu. Najíždějící řidič nás několikrát prokleje, jelikož zbytečně čekal na to, že budeme objezdem projíždět, zatímco my ho opouštíme. K žádnému karambolu by snad dojít nemohlo.
Pozor na blikání při nájezdu
Co pravidla silničního provozu zakazují, to je blikání při nájezdu na kruhový objezd. Přesto se ale setkáme s tím, že někteří při nájezdu blikají. A ty můžeme rozdělit do dvou skupin. Buď to jsou ti, kteří neznají pravidla silničního provozu, nebo se jedná o ty, kteří znají jedno nepsané pravidlo o tom, že blinkr dává při nájezdu ten, kdo bude prvním výjezdem hned také vyjíždět.
Je to správně? Teoreticky to může usnadnit a urychlit průjezd kruhovým objezdem pro ostatní. Správně to ale není, jelikož vy jako čekající nikdy nevíte, zda ten co blinkr na nájezdu použil je zkušený řidič znající ono nepsané pravidlo, nebo naopak ten, který nezná žádná pravidla silničního provozu. Pokud se budete spoléhat na první možnost a na kruhový objezd vjedete v domnění, že řidič dává najevo úmysl sjet, může dojít ke karambolu s řidičem druhé skupiny. A to vše jenom kvůli jedné špatně vyhodnocené situaci a tedy drobné chybě, v podstatě na obou stranách.
Zdroj: Autorský text