Toyota Motor Corporation oznámila, že vyvinula bezpečnostní systém pro předcházení kolizím (PCS), jenž využívá technologie automatického řízení v kombinaci se zvýšeným nouzovým brzdným účinkem a automatickým brzděním, aby se napomohlo předcházet střetům s chodci.
Toyota se zasazuje vyvíjet bezpečnostní technologie, které pomáhají zcela vyloučit zranění a smrtelné nehody s účastí chodců a dalších snadno zranitelných účastníků silničního provozu.
Nový bezpečnostní systém pro předcházení kolizím (PCS) s asistentem řízení napomáhajícím zabránit střetu s chodcem může napomoci zcela předejít nehodě v případech, kdy samotné brzdění nepostačuje, například když vůz jede příliš rychle a chodec nečekaně vstoupí do jeho dráhy. Chodce dokáží detekovat palubní senzory, a pokud systém vyhodnotí, že hrozí riziko střetu, před řidičem se na palubní desce okamžitě zobrazí optické varování. V případě, že pravděpodobnost kolize roste, systém reaguje zvukovým i optickým varováním, aby řidič ihned přistoupil k úhybnému manévru; současně se též aktivuje funkce posílení brzdného účinku a automatického brzdění. Pokud systém vyhodnotí, že střetu se samotným brzděním již nelze vyhnout a v okolí je dost místa k manévru, aktivuje se asistent řízení, aby vůz chodce pokud možno minul.
V loňském roce Toyota vyvinula systém, jenž napomáhá zabránit střetu s chodci pomocí nouzové brzdné síly a automatického brzdění. Tento systém byl již použit u modelu Lexus LS. Pokud systém vyhodnotí pravděpodobný střet s chodcem nebo překážkou, nejprve varuje řidiče. V případě, že řidič příslušným způsobem nereaguje, systém aktivuje nouzový režim.
TMC má v plánu svůj bezpečnostní systém pro předcházení kolizím (PCS bez asistenta řízení) zpřístupnit širší veřejnosti a do roku 2015 jej nabízet v dalších modelech; poté představí svůj nový bezpečnostní systém pro předcházení kolizím s asistentem řízení napomáhajícím zabránit střetu s chodcem.
Přehledové schéma fungování nového bezpečnostního systému pro předcházení kolizím s asistentem řízení napomáhajícím zabránit střetu s chodcem:
New PCS = Nový bezpečnostní systém pro předcházení kolizím (PCS)
Pedestrian-avoidance PCS = Systém PCS s asistentem řízení napomáhajícím zabránit střetu s chodcem
Risk detected = Zjištění rizika
Collision possible = Možnost střetu
Collision very likely = Vysoká pravděpodobnost střetu
Collision extremely likely = Extrémní pravděpodobnost střetu
New function = Nová funkce
Visual alert = Optické varování
Alarm = Výstraha
Pre-collision brake assist = Nouzový brzdový asistent
Pre-collision brake = Nouzové brzdění pro předcházení kolizím
Automatic steering = Automatické řízení
Automatic braking = Automatické brzdění
Activates when… = Aktivuje se ve chvíli, kdy střetu nelze zabránit samotným brzděním
##ToyotaPCS##
Zdroj: Toyota