Když se mluví o ekologii, nejsou to nutně jenom elektromobily, které mohou být budoucností. Mnohdy se jako o víceméně ekologickém pohonu mluví také o plynu. Kromě tohoto faktu nelze opomíjet ani to, že jízda na plyn je i podstatně levnější, než v případě nafty nebo benzinu. Přesto taková auta nejsou tolik rozšířená. Proč? Mohou za to hlavně nevýhody.
Nutnost úpravy auta
Je pravdou, že některé automobilky vycházejí zájemcům vstříc a ve svém portfoliu motorizací nabízejí i ty, které mohou jako palivo využívat plyn. Takových továrních úprav je však naprosté minimum. A tak zájemce o využití plynu musí nechat své auto upravit. To pochopitelně znamená další nutný výdaj, u kterého není jisté, že se může i přes úspornou jízdu vrátit. Mnozí tak raději zůstanou u benzínu.
Zmenšení zavazadlového prostoru
Auta často kupujeme i kvůli praktičnosti a tak málokdy chceme, aby se nám objem zavazadelníku výrazně zmenšil. Hlavně potom u menších aut. Bohužel při úpravě auta na plyn často dochází k tomu, že je nutné někam umístit plynovou nádrž a ta ukrojí výrazný objem zavazadlového prostoru. I to je pro mnoho lidí nevýhoda, která je může ve využití vozu výrazně omezit.
Zákazy vjezdu
Ti, kteří mají auto na plyn, se shodují v tom, že mnohdy nemohou parkovat tam, kde by chtěli. Mnoho podzemních garáží totiž omezuje vjezd právě vozidlům na plyn. To se může týkat jak parkovacích domů, tak se to může týkat také mnohých nákupních center. Jediné řešení je v tu chvíli hledání parkovacího místa mimo budovu, což je mnohdy doslova nereálné.
Snížení výkonu
Auto na plyn má sice své ekonomické nebo také ekologické výhody, ale opomíjet nelze také fakt, že se úpravou, tedy jízdou na plyn, může snížit výkon automobilu. Není to sice až tak markantní a v běžné jízdě výrazně omezující věc, ale pro mnoho lidí to problém být samozřejmě může. A tak zůstanou u standardního paliva.