Od prvního listopadu, pokud tomu odpovídají i povětrnostní podmínky, nesmí řidič vyrazit na letních pneumatikách. Měl by mít na svém voze zimní sadu. I proto mnozí doslova na poslední chvíli objednávají přezutí v pneuservisech nebo se do daného úkonu pouští doma. Málokdo ale tuší, že investovanými penězi nebo časem, který souvisí se samotným přehozením gum, to nekončí. Řidiče čekají také další výdaje. A nejsou malé.
Nové TPMS ventilky
Systém hlídání tlaku v pneumatikách, známý jako TPMS, je další z výmyslů, jak doslova šikanovat řidiče. Ti tak musí využívat speciálních ventilků, které shromažďují data o tlaku v pneumatice a ta posílají do auta, které v případě poklesu upozorní řidiče kontrolkou. Dané TPMS ventilky však mají svou životnost, a tak může spolu s přezutím přijít i doba k jejich výměně. Tedy ke koupi nových.
Tato nemalá investice však čeká i toho, kdo doposud přezouvání vozu neřešil nebo si pořídil jiné auto. Pokud logicky koupil i novou sadu gum, kterou chce mít na rozdíl od letních na plechových discích, musí i na tuto sadu dokoupit další čtveřici TPMS ventilků.
Párování TPMS ventilků s autem
Jsou vozy, kde ke všemu dojde zcela automaticky. Nebo stačí pár úkonů prostřednictvím palubního počítače. Ne vždy je to ale tak jednoduché. Někdy musí přijít na řadu pneuservis nebo klasický autoservis, který se postará o správné párování TPMS ventilků s autem. Nejenom že majitel vozu musel investovat do nových, ale musí zaplatit i za nastavení toho, aby správně fungovaly.
Likvidace starých pneu
Staré pneumatiky by měly bezplatně přijímat pneuservisy. Ty se následně postarají o jejich správnou, tedy ekologickou likvidaci. Úplně zdarma to ale není. Poplatek za danou likvidaci je zahrnut v ceně pneumatiky. A pokud jednu sadu likvidujeme, logicky musíme koupit novou. A právě kvůli tomuto poplatku se nákup pneu může zbytečně prodražovat. I to je náklad navíc, který může řidiče čekat.
Zdroj: https://www.tirebuyer.com/education/how-much-do-new-tires-cost