Alfa zveřejnila další informace o ostré Giulii

S novou Alfou Giulia QV se zástupci nejvýznamnějších světových motoristických médií setkali poprvé v červnu letošního roku, na speciální akci v muzeu značky. Běžný smrtelník má možnost vidět sportovní sedan poprvé na autosalonu ve Frankfurtu, který se veřejnosti otevře už zítra.

V Hesensku už se ale nesetkáte s modelem, nesoucí označení QV (Quadrifoglio Verde), ale pouze Q (Quadrifoglio). Zároveň Alfa vůbec poprvé nechala nahlédnout do interiéru, jenž je založen především na interakci mezi řidičem a systémem Connect 3D Nav s 8,8palcovým TFT displejem. Veškeré důležité ovladače, včetně tlačítka startování, se nacházejí na volantu, zmiňovaný infotainment lze ovládat prostřednictvím podložky Rotary Pad a to i hlasem nebo gesty. Nechybí konektivita s operačními systémy iOS a Android, navigace s trojdimenzionálním zobrazováním a příjem digitálního rádiového signálu. Součástí výbavy bude i špaičkové audio Harman Kardon Sound Theatre s 12kanálovým zesilovačem, prostorovým zvukem a 14 reproduktory. Poslední důležitou položkou kolem řidiče je volič jízdních režimů Alfa DNA Pro s módy Dynamic, Natural, Advanced Efficient a Racing. Ten spolupracuje se systémem Chassis Demand Control (CDC), řídící veškerou palubní elektroniku včetně vektorování točivého momentu, aktivního předního splitteru, aktivního zavěšení a elektronické kontroly stability.

Mohlo by vás zajímat:  Sériová podoba Maserati Alfieri se blíží

Pod kapotou stále bublá přeplňovaný 2.9litrový šestiválec o výkonu 510 koní s točivým momentem 600 Nm, na němž spolupracovalo například i Ferrari. Díky použití hliníku, karbonu nebo hliníkových kompozitů na konstrukci i karosérii se Alfě povedlo dosáhnout poměru výkon hmotnost nižšího než 3 kilogramy na koně. Suchá hmotnost je 1524 kilogramů, navíc optimálně rozložených v poměru 50:50. Výsledkem intenzivní diety je zrychlení na 100 km/h za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost 307 km/h. Jako úlitba evropským emisním limitům má Giulia Q systém deaktivace válců, čímž se snížily emise CO2 na hodnotu 198 g/km. Síla je přenášena na zadní kola, kde najdeme i diferenciálem s vektorováním točivého momentu odděleně pro každé kolo.

Mohlo by vás zajímat:  McLaren oficiálně ukončil výrobu modelu 12C

Podvozek využívá v zadní části víceprvkovou nápravu, vpředu jsou upravené dvojité lichoběžníky, jimž dělají společnost přepracované osy řízení. A když je řeč o řízení, tak jeho převod má být údajně vůbec neostřejší ve segmentu. Nešetřilo se ani na aerodynamice, takže například aktivní přední splitter dokáže při maximální rychlosti generovat přítlak až 100 kilogramů. Kola s typickým italským designem za sebou ukrývají integrovaný brzdný systém, který dokáže auto ze 100 km/h zpomalit na 32 metrech. To se bude hodit především na závodních okruzích, přičemž ten vůbec nejslavnější, Severní smyčku Nürburgringu, dokázali Italové zajet za 7 minut a 39 sekund.

Mohlo by vás zajímat:  Raritní vozy z litevské kolekce byly na prodej

Základní cena ostré Giulie se má na italském trhu pohybovat kolem 79 000 euro (cca 2 142 000 korun), v první vlně (hned po autosalonu) se bude dát nicméně objednat pouze verze s karbon-keramickými brzdami či karbonovými sedadly Sparco za 95 000 euro (cca 2 575 000 korun).

Zdroj: Alfa Romeo