Aston Martin ukázal ultimativní silniční Vantage

Loni ukázal Aston Martin v Ženevě Vantage N430, toho času inspirovaný závodními modely kategorie GT4. Letos britská automobilka postoupila o stupínek výš a ukáže Vantage GT3, nejschopnější Vantage všech dob.

Při pohledu na karosérii záhy poznáte, proč jej automobilka označuje podobným spojením. Sto kusová edice, vycházející z V12 Vantage S, totiž až nebezpečně připomíná závodní stroj kategorie GT3 s tím rozdílem, že tohle kupé může na silnice! Bodykit karosérie je vyroben z uhlíkových vláken, stejný materiál byl použit i na výrobu kapoty a dveřních rámů. Na přední nárazník navazuje výrazný splitter, vzadu najdeme difuzor s titanovými koncovkami výfuku potaženými keramikou. Víko kufru zdobí pevně zabudované křídlo a chybět nemohou rozšířené blatníky. V nich se schovávají 19palcová hořčíková kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport o velikosti 265/35 vpředu a 325/30 vzadu.

Mohlo by vás zajímat:  Porsche Boxster 981 v úpravě speedART SP81-R

Z karbonu vyrobené díly přispěly k celkovému snížení hmotnosti o 100 kg na výsledných 1565 kg. Vedle nich dostal limitovaný Vantage také lithium-iontový akumulátor ze světa závodních strojů, hořčíkovou trubku kardanové hřídele, příplatkovou karbonovou střechu a zadní okno z polykarbonátu. Ruku v ruce se snížením hmotnosti jde zvýšení výkonu šestilitrového dvanáctiválce, který tak má nově něco kolem 600 koní a 625 Nm. Jakkoliv Aston Martin úplně přesné číslo neřekl, stačí to podle něj na zrychlení na 100 km/h za 3,7 sekundy a maximální rychlost 297 km/h. Těchto výkonů dosahuje Vantage se sedmistupňovou robotizovanou převodovkou a samosvorným diferenciálem, posílající výkon na zadní kola. 

Mohlo by vás zajímat:  Koncept DS Aero Sport Lounge posouvá hranice luxusu i technologií

Podvozek má díky rozšířeným blatníkům o 15 mm širší rozchod kol vpředu a o 33 mm širší rozchod kol vzadu. Mimo to bylo samozřejmě upraveno jeho nastavení, takže se daleko lépe hodí na okruhové hrátky. Tomu odpovídají přepracované adaptivní tlumiče, pracující v režimech Normal, Sport a Track. Lepší brzdný účinek nabídnou karbon-keramické brzdy Brembo. 

Interiér je kompletně, včetně anatomických sedadel, potažen alcantarou. Středová konzole je podobně jako konstrukce sedadel vyrobena z karbonu a kromě displeje GPS navigace nabízí dotykové ovladače ze skla a hliníku. Pod sportovním volantem jsou karbonové páčky řazení, vtipným detailem jsou kožené úchyty pro vnitřní otevírání dveří. 

Mohlo by vás zajímat:  Kupé Jaguar F-Type bude, potvrdily to patentové snímky

Zdroj: Aston Martin