Osmdesátá léta byla v automobilismu ještě dobou, kdy byl svět celkem v pořádku. Auta měla často nejenom duši, ale měla také výkon a pořádný motor. Současný tlak na emise, downsizing motorů a elektrifikace směřují toto odvětví zcela jinam, než tomu bylo dříve. Tedy než tomu bylo v době, kdy auto nebylo jenom prostředkem k přesunu z bodu A do bodu B, ale kdy bylo auto doslova miláčkem a něčím, co budilo pozornost. Jak pro vzhled, tak i výkon.
Souboje značek a modelů?
Jak mezi jednotlivými automobilky, tak mezi fanoušky aut probíhaly pomyslné souboje mezi tím, kdo vyrobí, i kdo bude vlastnit to nejlepší auto. A tak se v osmdesátých letech objevovaly i zajímavé kousky. Mezi ty rozhodně musíme zařadit i tyto dvě auto. Konkrétně je to BMW 325i a dále Opel Kadett GSi. Z hlediska zvučnosti jména a prestiže jasně vyhrává Bavorák. Ale jak je tomu na závodní dráze?
Auta velmi dobrých parametrů
Představme si obě dvě auta blíže, jelikož právě jejich parametry mohou mnohem lépe a mnohem více napovědět, který z vozů bude mít větší šance ve sprintu. BMW má pod kapotou přeplňovaný motor o objemu 2,7 litru, který nabízí výkon 197 koní. A proti němu stojí Opel s dvoulitrovým motorem o výkonu 170 koní. Výkonnostně tedy vyhrává Bavorák, ale počet koní není vždy to jediné, co hraje roli. Obě vozy přenášejí výkon na kola prostřednictvím manuální, pětistupňové převodovky.
Jasné vítězství
Oba vozy se s profesionálními řidiči postaví na start a závod ve sprintu může začít. Oba vozy svižně vyrazí a hned v úvodu je vidět, že BMW začíná budovat lehký náskok. Jde však jen o výhodu na startu. Jak je vidět, Opel začíná postupně dotahovat, už je na úrovni BMW a dostává se před něj. A i přes slabší motor, i přes to že designově a prestiží není na takové úrovni jako Bavorák, ho v cíli celkem s přehledem poráží.
Zdroj: Autorský text