Bentley ukázalo faceliftovanou řadu Continental GT

Ženevský autosalon bude svědkem lehkého omlazení modelů řady Continental GT. Primárně se měnil design karosérie a interiéru, dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec však bez povšimnutí nezůstal.

Tou na první pohled viditelnou změnou je přepracovaný přední nárazník všech verzí, se kterým koresponduje nová maska chladiče. Nasávací otvory v předních blatnících mají tvar písmene B a metalický lak, verze GT, GT V8 S a GT Speed mají na blatnících navíc chromované logo modelu. Mírně rozšířen byl zadní nárazník, který dostal ve všech verzích chromovanou lištu po celého jeho šířce. Pokud zvolíte verzi GT V8 S anebo GT Speed bude mít nárazník navíc přepracovaný difuzor. Víko kufru nabízí lepší tvarování pro obtékání vzduchu. Co by byl facelift bez osvěženého designu litých kol, modely GT a GT V8 tak mají šestipaprskové dvacítky ve chromované, respektive lakované podobě, a modely GT V8 S a GT Speed mají příplatkové pětipaprskové jedenadvacítky. Pokud sáhnete po luxusním balíčku Mulliner Driving Specification, otevře se Vám cesta k sedmipaprskovým jedenadvacítkám. Mezi laky karosérie jsou tři nové odstíny – modrá metalíza Marlin, světle zlatá Camel a světle modrá metalíza Jetstream.

Největší novinku uvnitř je patrně příplatkový volant s ergonomičtějším tvarem a většími pádly řazení. Pozměněna byla grafika palubní desky stejně jako tlačítka na středové konzoli. Okolo voliče převodovky je nové černé obložení. Mezi zadními sedadly verzí GT V8 a GT V8 S je nový odkládací prostor, vhodný například pro dobytí elektronických přístrojů. Ty se budou hodit díky bezdrátovému připojení WiFi. Celkovou atmosféru dotváří LED diodové osvětlení, Alcantarou potažený strop dostupný v 17 odstínech, respektive čalounění příplatkovou semianilinovou kůží u verzí GT, GT V8 S, a GT Speed a nový design prošívání sedadel, u verze Mulliner Driving Specification a GT Speed ve tvaru diamantu. Větší individualizaci nabídnou dva nové odstíny koženého čalounění a řada nadstandardních interiérových prvků.

Mohlo by vás zajímat:  Historie Bentley Dominator

Technické změny se dotkly pouze modelů GT s dvakrát přeplňovanou šestilitrovou W12, která nově produkuje 590 koní a 720 Nm (+ 15 koní a 20 Nm). Navzdory vyššímu výkonu je jednotka o 5% úspornější. Na 100 kilometrů si tak nárokuje „jen“ 14,1 litru benzínu, což odpovídá 329 g CO2/km. 

Zdroj: Bentley