Citroën ukázal novou generaci MPV C4 Picasso

Po ženevském konceptu Technospace a odhalení sériového modelu v oficiálním videu už nemůže být podoba nového Citroënu C4 Picasso překvapením. Jistou dávkou by Vás však mohla zaujmout technická data. 

Začneme ale pěkně postupně. Vnější design se od konceptu Technospace prakticky neliší. Samozřejmě, chybí futuristická barva, ale hlavní designový prvek – přední světla – však zůstal. Jako hlavní světlomety uvádí Citroën ty větší, nad nimi pak trůní úzký pás diod LED pro denní svícení. Zajímavé, neotřelé ale také kontroverzní řešení. Z profilu zachovala francouzská automobilka vajíčkovitý tvar, který měla už Xsara Picasso. Vzadu je pak design o poznání klidnější než vpředu. Konvenční světla však nabídnou také diody LED a dokonce mají navozovat dojem, že svítí ve 3D. Na začátku prodeje bude k dispozici osm barev a kola o rozměru 16, 17 nebo 18 palců. 

Interiér se také oproti konceptu Technospace moc nezměnil. Oproti minulému Picassu slibuje Citroën kvalitnější materiály i lepší zpracování, za příplatek bude připraveno dvoubarevné čalounění sedadel nebo lakování palubní desky. Standardem pro všechny verze bude sedmipalcový displej, přes který bude řidič ovládat většinu funkcí automobilu. Nad tímto displejem je umístěn další o rozměru 12 palců, který supluje klasické analogové budíky a zobrazuje také navigaci. 

Rozměrově se Picasso zmenšilo – na délku o 40 mm, na výšku dokonce o 50 mm. Přesto Citroën uvádí, že je nové Picasso uvnitř větší a nabízí také větší zavazadlový prostor. Jak je to možné? Údajně díky zkrácení přední části o 70 mm, díky čemuž se nemusela brát délka z prostoru pro cestující. Rozvor je dokonce o 55 mm delší než doposud. Zavazadlový prostor je větší o 40 litrů. V řečí čísel – délka: 4430 mm, výška: 1610 mm, šířka: 1830 mm, rozvor náprav: 2785 mm, objem zavazadelníku: 537 litrů, při posunutí zadních sedadel 637 litrů. 

Mohlo by vás zajímat:  Přátelský Citroën Dyane 6 nutí každého k úsměvu

Nové Picasso stojí na modulární platformě EMP2, která používá velké množství hliníku, vysokopevnostní oceli a kompozitních materiálů. Díky tomu se povedlo uspořit 70 kg. Dalších 70 kg Citroën nasbíral díky kompaktnější karosérii, na kterou použil také lehké materiály – například kapota je z hliníku a zadní světla z kompozitních materiálů. Znamená to tedy úsporu 140 kg oproti minulé generaci a také to, že žádná z verzí nepřekročí hmotnost 1300 kg!

Pod kapotou se na začátku prodeje objeví jedna ze čtyř jednotek. Základní benzínovou jednotkou je čtyřválec 1.6 VTi 120 o výkonu 120 koní, sekundanta mu dělá čtyřválec 1.6 THP o výkonu 156 koní. Dieselové jednotky zastupuje 1.6 e-HDi 90 Airdream o výkonu 92 koní a silnější 1.6 HDI 115 o výkonu 114 koní. K slabšímu benzínu bude k dispozici pouze pětistupňový manuál, o stupeň více nabídne značka k silnějšímu benzínu a oběma dieselům, které navíc dostanou možnost přikoupit si dvouspojkový automat se šesti stupni.

Zdroj: Citroën