Do aut mohou automobilky zasahovat i na dálku. Majitele tak může překvapit náhlá změna parametrů

Attractive Smiling Elegant Happy Man Good Car

Když si koupíme auto, obvykle to pro nás znamená, že je jenom naše a nikdo jiný s ním nemůže nakládat. To samozřejmě neplatí za předpokladu, že si ho koupíme na splátky nebo využijeme operativního leasingu. Zde jsou podmínky jasně dané. Je ale nutno říct, že i když platíme cash, nemusí to znamenat, že je auto výhradně naše. Automobilky k němu stále mohou mít určitý přístup.

Stále je co vylepšovat

Je pravdou, že na autech je stále co vylepšovat. Doba pokročila a moderní automobily už nejsou tak jednoduché, jako tomu bylo dříve. Jsou doslova prošpikované elektronikou, která se stará o vše. To může mít nejenom své výhody z hlediska celkového komfortu nebo bezpečnosti, ale má to i své nevýhody. Čím je auto složitější, tím větší je tu riziko nějakého problému. Tím může být i určitá zastaralost, kterou se automobilky často snaží eliminovat.

Mohlo by vás zajímat:  Chystáte se v druhé polovině prázdnin na dovolenou autem? Ani při cestách po Česku nepodceňte jeho kontrolu

Aktualizace jsou běžnou věcí

Aktualizace softwaru auta je zcela běžnou věcí. Může probíhat buď v autorizovaném servisu, v rámci pravidelné prohlídky, nebo může klidně proběhnout i na dálku. Stačí aby bylo auto připojeno k internetu – ano, i to dnešní moderní auta umí. Automobilky tak umí i takto jednoduše aktualizovat software vozu na novější verzi. Může to mít své výhody, ale také negativa.

Zdroj obrázku: Freepik

Auto stále pod kontrolou

I když je konkrétní vůz toho, kdo je zapsán v technickém průkazu, stále nad ním mají automobilky určitou kontrolu. A mohou tak aktualizací softwaru změnit jeho parametry. Dobrým příkladem jsou elektromobily, kde lze tímto způsobem dokonce optimalizovat dojezd nebo management nabíjení. A najednou je tu softwarově modifikované auto, které se svými parametry liší od toho, které si majitel kupoval.

Mohlo by vás zajímat:  Papež František má nový papamobil

Výhody i nevýhody

Změnit něco v autě tak může být pro automobilky opravdovou hračkou. A i když je většina aktualizací ku prospěchu věci, bude to tak i v budoucnu? Vzpomeňme si třeba na vozy Volvo a jejich omezení maximální rychlosti. Co když něco podobného napadne i jiné značky?

Zdroj: https://www.volvocars.com/cz/proc-volvo/inovace/budoucnost-rizeni/bezpecnost/pospichejte-bezpecne, https://www.tesla.com/cs_CZ/support/software-updates, https://www.skoda-storyboard.com/cs/tiskove-zpravy-archiv/modelova-rada-skoda-enyaq-iv-s-jeste-delsim-dojezdem-a-komfortem-diky-novemu-softwaru/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora