Do kolony zapínal jen režim Sport. Nyní vysvětlil důvody, proč to dělá

Highway 1761825 1280

Zapnout do kolony režim Sport? Tedy ten určený na sportovní a ostřejší jízdu? Není to bláznovství, ale praktická věc. Mnoho zkušených řidičů to tak dělá a neúnavně vysvětlují hlavní důvody svého chování. Když vyjdou na světlo, je třeba říci, že to má skutečně logiku a smysl. Samozřejmostí je to, že jde o použití ve vozech s automatickou převodovkou, jelikož u aut s manuálem by něco podobného postrádalo smysl. Zde máme řazení a otáčky plně ve svých rukách.

Co je to režim Sport?

Ne každé auto ho má. Obvykle ho najdeme jenom v těch vozech, které ho mají jako doplňkovou funkci. Díky ní může řidič přepínat například mezi režimy Eco – pro ekologickou a ekonomickou jízdu, režimy Normal – pro běžnou jízdu a režimem Sport. Jak už napovídá název, je určený hlavně pro sportovnější a dravější jízdu. U řady aut nedochází jenom k tomu, že se zbarví budíky. Dojde i k úpravě tuhosti řízení, k úpravě nastavení podvozku a hlavně k tomu, že je motor vytáčen do vyšších otáček.

Mohlo by vás zajímat:  Nudí vás tuzemské obyčejné silnice? Vyrazte do světa za těmi unikátními – Evropská část
Zdroj obrázku: Pixabay.com

Proč režim Sport do kolony?

Je jasné, že kdo si chce užít ostřejší jízdu, ten si tento režim zapne. Proč ho ale zapínat do kolony, kde se stále popojíždí a jede se zde krokem? Smysl to samozřejmě také má. Je třeba si uvědomit, že v koloně více než kdy jindy řadíme. A tím zbytečně namáháme a opotřebováváme převodovku. Takových nutných přeřazení jsou desítky až stovky za jednu jízdu.

Díky režimu Sport však nebudeme řadit tolik a tím naši převodovku v podstatě šetříme. Motor se díky tomuto sportovnímu režimu bude vytáčet do vyšších otáček, což mu rozhodně nedělá problém. Běžné popojíždění tak zvládneme na jeden rychlostní stupeň, bez nutnosti řazení dalších, a potom bez nutného opětovného podřazování.

Mohlo by vás zajímat:  „Klidně do nich třískněte, stojím jak mám,“ smál jsem se šoférovi, kterého jsem schválně blokoval

Jedna nevýhoda tu je – spotřeba

Tento postup má ale i jednu nevýhodu. Sice šetříme převodovku, ale je třeba počítat s tím, že vlivem vytáčení motoru do vyšších otáček může stoupat spotřeba paliva. Na druhou stranu to není až tak výrazné, abychom se sportovního režimu v koloně obávali.

Zdroj: Autorský text
David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora