Fiat lehce upravil modely řady Scudo

Jedno z nejprodávanějších aut segmentu lehkých užitkových vozidel se dočkalo modernizace. Fiat Scudo (dvojče Peugeotu Expert, Citroënu Jumpy a Toyota ProAce) nabízí bohatší výbavu a vylepšený design.

Zvenku facelift poznáte docela těžko. Jedinou viditelnou změnou je totiž nová maska chladiče, která vůz opticky posouvá blíže k většímu Ducatu. To v interiéru je to jiná písnička. První změnou je nový tříramenný volant, za kterým sedí upravené budíky (ve verzi Panorama s chromovaným rámečkem). Kvalitnější je středová konzole, která se dočkala šedého podkladu.

Hlavním úkolem faceliftu však zjevně bylo rozšířit výbavu. Verze SX tak za nezměněnou cenu dostává navíc tempomat, zadní parkovací senzory, rádio s CD a MP3, Bluetooth a zrcátka v elektrice. Dále nechybí ani klimatizace nebo mlhová světla. Pro nejvyšší verzi, s názvem Panorama Executive, Fiat připravil dvouzónovou klimatizaci s výdechy i pro zadní řady sedadel, dešťový senzor, přední a boční airbagy, zrcátka a okna v elektrice nebo tónová skla. 

Velmi bohatá je nabídka možných verzí. Pro firmy, které potřebují schopnou dodávku, je tu verze Cargo. Ta je nabízena se dvěma rozvory (3,0 m a 3,12 m), dvěma délkami karosérie (4,80 m a 5,13 m), dvěma výškami (1,94 m a 2,28 m) a dvěma délkami nákladového prostoru (2,25 m a 2,58 m). Samotný nákladový prostor pak převeze 5000, 6000 nebo 7000 litrů nákladu o celkové nosnosti 1000 nebo 1200 kg. Pod kapotou dodávkové verze může být jeden ze tří motorů – 1.6 MultiJet (90 k), 2.0 MultiJet (130 k) a 2.0 MultiJet Power (165 k). Všechny motory splňují emisní normu Euro 5. 

Pokud potřebujete přepravovat spíše lidi, můžete zvolit jednu ze tří osobních verzí Scuda – Combi, Panorama Family a Panorama Executive. Zatímco Combi je stále spíše vhodnější na převoz dělníků (5 míst + nákladový prostor), verze Panorama spolehlivě fungují jako luxusní minibusy. Stejně jako dodávkové verze, i osobní modely jsou nabízeny se dvěma rozvory (3,0 m a 3,12 m) a dvěma délkami karosérie (4,80 m a 5,13 m). Pod kapotou mohou být dva motory – 2.0 MultiJet (130 k) a 2.0 MultiJet Power (165 k). 

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai H350 je nový velký užitkový vůz

Speciálním případem je Scudo bez nástavby, tedy jako „holý“ podvozek. Tato verze je ideální pro vytvoření si vlastního auta – například chladírenský vůz, obytný vůz nebo pojízdná prodejna. Rozvor tohoto typu karosérie je 3122 mm, maximální zatížení činí 1400 kg na přední respektive 1700 kg na zadní nápravu. 

Nové Scudo by ve většině zemí mělo začínat na částce 14 200 euro (cca 365 000 Kč) bez daně. Prodejci už by nyní měli přijímat objednávky na modernizovaného dělníka.

Zdroj: Fiat