Fiat Panda 4×4 se představil v Paříži

Italská automobilka Fiat dnes představila na Mezinárodním autosalonu v Paříži dlouho očekávanou verzi 4×4 oblíbeného modelu Panda, která se letos začala vyrábět v nové generaci.

Vozidlo disponuje kompaktní délkou 3680 mm, šířkou 1670 mm, výškou 1600 m a slušným rozvorem 2300 mm. Rozchod pak dělá 1410 mm na přední nápravě, respektive 1400 na nápravě zadní. Pandě 4×4 nechybí ani ochrana podvozku, výrazný optický bodykit a hromada hliníkových doplňků v čele s litými koly o velikosti 15 palců.

O pohon se bude starat dvojice pohonných jednotek, přičemž tu slabší zážehovou bude reprezentovat dvouválec TwinAir Turbo o zdvihovém objemu 0,9 litrů produkující maximální výkon 63 kW (85 koní). Osobně bych dal radši přednost vznětovému agregátu Multijet II se zdvihovým objemem 1,3 litrů, jenž produkuje výkon 55 kW (75 koní). Oba motory jsou standardně propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou s krátkým prvním převodovým stupněm.

Jak už z názvu vyplývá, Panda 4×4 je vybavena trvalým pohonem všech kol fungujícím na principu elektronicky řízené spojky se dvěma diferenciály, která posílá výkon prostřednictvím elektronické řídící jednotky mezi nápravy úměrně dle stavu vozovky a momentální potřeby. Nechybí ani přední náprava typu McPherson a zadní náprava s vlečenými rameny a torzní tyčí. Zkrátka a dobře, přesně tak, jak od malého off-roadu očekáváte. Fiat je navíc vybaven elektronickou kontrolou stability a elektronickým závěrem diferenciálu.

Komentáře