Historie Honda S600

Slovem génius se dnes hodně plýtvá. Jenže pokud jím označímu Soichira Hondu, tak to je opodstatněné. S mechanickou problematikou si totiž tenhle chlapík velmi dobře rozuměl. Tak dobře, že to považoval za dar od boha. Nyní má sice automobilka nesoucí jeho jméno trochu problémy s oslovením zákazníků, ale odkaz zakladatele nese hrdě dál. A pokud bychom si některou z jeho pokrokových myšlenek měli pamatovat, pak to bude uvedení sportovního roadsteru S600.

Honda S600 uvedená v roce 1964 ani nebyla úplně prvním vozem automobilky, ale rozhodně jako první zaznamenala vysoká prodejní čísla. Navázala na roadster S500, kterého se za 11 měsíců produkce vyrobilo 1400 kusů. S600 byla postavena dle rozměrů, kterými splňovala podmínku pro Kei Cars, a to jak běžná verze roadster, tak vzácnější kupé. Záměr nacpat své nejlepší inženýrské umění do co nejkompaktnějšího balení si Honda přinesl z konstrukce malých motocyklů a formulí.

Mohlo by vás zajímat:  Historie legendární Škody Felicia - spojení sil Škodovky a Volkswagenu

Pod kapotou malého roadsteru byl řadový čtyřválec DOHCo objemu 606 ccm se čtyřmi karburátory Keihin, který svými rozměry evokoval bochník chleba. Jenže i tak se do něj vešly dvě vačky! Červené pole začínalo na hodnotě 9500 otáček za minutu, ale motoru nedělalo problém dostrkat rafičku až k hodnotě 11 tisíc otáček. Maximální výkon byl 57 koní, poměrove vychází takřka na 100 koní na litr objemu. Se čtyřstupňovou a velmi přesnou převodovkou jste vůz snadno rozpohybovali na 144 km/h. A přitom malá Honda vydávala úžasný zvuk. Jay Leno dokonce tvrdí, že Honda S600 má druhý nejlepší zvuk ze všech aut, která vlastní. Lépe už je na tom prý jen Porsche Carrera GTMcLaren F1, které se dělí o první místo.

Mohlo by vás zajímat:  Historie Volkswagen 147

Dnes je Honda S600, a vlastně i její nástupce S800, ceněným sběratelským kouskem, Ceny dobrých kusů atakují 20 tisíc dolarů, ale i za vrak dáte několik tisíc. Výhodou je, že vůz byl velmi spolehlivý, takže je nepravděpodobné, že vás po koupi čeká nějaká bezedná past na peníze. Navíc budete s malou Hondou za fajnšmekra, protože se opravdu jedná o netradiční vůz.

Zdroj: Petrolicious, Foto: AutoWP