Honda ukazuje desátý Civic

Zatímco Evropané si užívají nedávno modernizovaného Civicu deváté generace, Američané už se pomalu těší na následovníka s pořadovým číslem 10. Ten se představil zatím ve verzi sedan a soudě dle reakcí se Japonci vydali správným směrem.

V přímém porovnání s předchůdcem je nováček o 51 mm širší, 25 mm nižší a především má o 30 mm delší rozvor náprav. Výška přímo souvisí s tvarem karosérie, připomínající spíše čtyřdveřové kupé než sedan. Přední světla všech verzí zahrnují LED diody denního svícení, za příplatek nebo ve vyšších výbavách najdeme dokonce full-LED reflektory. Masce chladiče dominuje výrazná chromovaná lišta s logem značky, plynule přecházející do světlometů. Vzadu mají všechny verze opět standardně LED diody, světla nicméně dostala poměrně neobvyklý tvar. Hodně záležet si tentokrát Honda dala na aerodynamice, která je o 12 procent lepší, i torzní tuhosti karosérie, lepší v porovnání s předchůdcem o 25 procent. Lví podíl na tom má hlavně vysokopevnostní ocel (klesla s ní hmotnost o 30,8 kilogramu).

Mohlo by vás zajímat:  Nissan představil sportovní verzi malého modelu March

Z větších vnějších rozměrů těží především cestující vzadu, jejichž prostor pro nohy vzrostl o celých 51 mm. Kufr pojme až 73 litrů navíc, k tomu přidává i větší víko a nižší nákladovou hranu. Středový tunel nabízí celkem 7,2 litru úložného prostoru a navazuje na nově tvarovanou palubní desku. Její dominantou je ve vyšších verzích sedmipalcový dotykový displej multimediálního systému s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Sériová výbava všech Civiců obsahuje automatickou klimatizaci, elektrická přední okna, elektronickou parkovací brzdu nebo stavitelné sedadlo řidiče.

Mohlo by vás zajímat:  Rychlý, úsporný, dostupný a zábavný. To je plně kapotovaný model Honda CBR500R

Pod kapotou najdeme atmosférický zážehový dvoulitr nebo přeplňovanou zážehovou patnáctistovku, která je mimo jiné první severoamerickou jednotkou Hondy s turbodmychadlem. Prvně jmenovaný nabízí 161 koní v kombinaci se šestistupňovým manuálem nebo bezestupňovým automatem CVT, patnáctistovka má 175 koní a výhradně bezestupňový automat CVT.

Zdroj: Honda