Zatímco Evropané si užívají nedávno modernizovaného Civicu deváté generace, Američané už se pomalu těší na následovníka s pořadovým číslem 10. Ten se představil zatím ve verzi sedan a soudě dle reakcí se Japonci vydali správným směrem.
V přímém porovnání s předchůdcem je nováček o 51 mm širší, 25 mm nižší a především má o 30 mm delší rozvor náprav. Výška přímo souvisí s tvarem karosérie, připomínající spíše čtyřdveřové kupé než sedan. Přední světla všech verzí zahrnují LED diody denního svícení, za příplatek nebo ve vyšších výbavách najdeme dokonce full-LED reflektory. Masce chladiče dominuje výrazná chromovaná lišta s logem značky, plynule přecházející do světlometů. Vzadu mají všechny verze opět standardně LED diody, světla nicméně dostala poměrně neobvyklý tvar. Hodně záležet si tentokrát Honda dala na aerodynamice, která je o 12 procent lepší, i torzní tuhosti karosérie, lepší v porovnání s předchůdcem o 25 procent. Lví podíl na tom má hlavně vysokopevnostní ocel (klesla s ní hmotnost o 30,8 kilogramu).
Z větších vnějších rozměrů těží především cestující vzadu, jejichž prostor pro nohy vzrostl o celých 51 mm. Kufr pojme až 73 litrů navíc, k tomu přidává i větší víko a nižší nákladovou hranu. Středový tunel nabízí celkem 7,2 litru úložného prostoru a navazuje na nově tvarovanou palubní desku. Její dominantou je ve vyšších verzích sedmipalcový dotykový displej multimediálního systému s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Sériová výbava všech Civiců obsahuje automatickou klimatizaci, elektrická přední okna, elektronickou parkovací brzdu nebo stavitelné sedadlo řidiče.
Pod kapotou najdeme atmosférický zážehový dvoulitr nebo přeplňovanou zážehovou patnáctistovku, která je mimo jiné první severoamerickou jednotkou Hondy s turbodmychadlem. Prvně jmenovaný nabízí 161 koní v kombinaci se šestistupňovým manuálem nebo bezestupňovým automatem CVT, patnáctistovka má 175 koní a výhradně bezestupňový automat CVT.
Zdroj: Honda