Lada ukazuje novou Vestu

Vestou se příznivci AvtoVAZu poprvé setkali loni na moskevském autosalonu. Už v té době se hovořilo o náběhu výroby někdy na podzim letošního roku a tento plán výrobce, vlastněný aliancí Renault-Nissan, dodržel. V průběhu ročního čekání navíc ještě stačil uvést závodní provedení pro seriál WTCC a koncept zvýšeného kombi Cross.

Standardní tříprostorový sedan je ale přece jen stále Rusy neočekávanější karosářskou variantou, jakkoliv se v průběhu následujících let dočkáme ještě minimálně kombíku. Základní stylistické linie Steva Mattina známe již z loňského konceptu, hlavní inspirací tak i nadále zůstává písmeno X. Jeho odkaz najdeme v přední masce, na bocích kolem blatníků i v optice zadních světlometů. Místo nového loga značky zdobí víko pátých dveří pouze nápis „Lada“ a odkaz na svého výrobce nosí Vesta i v předních světlometech. Paleta laků zatím čítá sedm odstínů včetně zcela nové zelené. Kola mají na rozdíl od konceptu standardních patnáct nebo šestnáct palců, pneumatiky s vyšším profilem jako i světlá výška 171 mm se lépe hodí na ruské cesty.

délkou 4410 mm, šířkou 1764 mm, výškou 1497 mm i rozvorem náprav 2635 mm se sedan řadí přesně na pomezí segmentů B a C. Tomu nakonec odpovídá i název nově vyvinuté podvozkové platformy Lada B/C s řízením nebo zadní torzní příčkou od Renaultu. Pří vývoji kabiny dbali inženýři i designéři v první řadě na praktičnost, všechna tlačítka tak lze ovládat také v rukavicích. Při zimních teplotách ve východoevropské mocnosti jistě užitečná vlastnost. Palubní deska vůbec prošla od koncepční do sériové fáze největším vývojem. Základní linie, v náznacích připomínající Dacii, sice zůstaly zachovány, zcela nový je ale například přístrojový štít, který je i díky bílému číslování s velkým fontem výborně čitelný. Volant, poprvé u vozů Lada multifunkční, dostal podélné a výškové nastavování, sedadlo řidiče vedle výškové seřiditelnosti disponuje i nastavováním bederní opěrky. Dalším značkovým prvenstvím je automatické zamykání dveří po rozjezdu, chlazená schránka před spolujezdcem nebo couvací kamera. Tou mohou být vybaveny modely s multimediálním systémem. Nižší verze se nicméně dočkají pouze klasického rádia, jehož vzhled opět ovlivnilo písmeno X. Lada údajně vyřešila i často vytýkaný neduh svých starších modelů, kterým je slabé topení. V prostorové otázce by Vesta neměla zaostávat za nejbližšími konkurenty – dozadu se složí i 180 centimetrů vysoký muž a do kufru ještě 480 litrů nákladu.

Mohlo by vás zajímat:  Rusové začali s vývojem hybridní Lady

Hodně pozornosti bylo věnováno také bezpečnosti, proto mají všechny v Rusku prodané Vesty v základu stabilizační systém, asistent rozjezdu do kopce, ABS, přední airbagy a především systém tísňového volání. Tyto prvky lze dále rozšířit o boční airbagy, přední pásy s přepínači nebo kontrolu trakce. Přední nárazník je vybaven výztuhami, lépe chránící posádku před nárazem. Pod kapotou se objeví zážehová šestnáctistovka o výkonu 87, 106 nebo 114 koní v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou, robotizovaným ústrojím ZF nebo dokonce bezestupňovým automatem CVT. Pohonná jednotka je navíc uzpůsobena pro starty až při -30 stupních Celsia.

Start prodeje je naplánován na 25. listopadu a to ve výbavách Classic, Comfort a Lux. Cena by se měla pohybovat mezi 495 000 – 600 000 rubly (cca 184 000 – 223 000 korun).

Zdroj: Lada

Komentáře