Hyundai Kona 1.0 T-GDI – Korejský pašák do města

Img 0553

V tomto redakčním testu jsem testoval nového korejského crossovera Hyundai KONA. Soulská automobilka jím vyplnila dosavadní díru na trhu nabízených vozidel. Hyundai Tucson úspěšně konkuruje na trhu SUV, kdyžto kompaktní kona je zaměřena na SUV segment B. V této třídě najdeme konkurenty jako například Renault Captur, Peugeot 2008, Opel Crossland nebo nová Kia Stonic. Mnou testovaný model byl ve výbavě Best of kona s litrovým benzinovým motorem s označením T-GDi.

Motor

Jak jsem zmínil výše, v testovaném modelu byl osazen benzínový řadový tříválec o objemu 998ccm s turbodmychadlem. Výkon 88 kW (120 koní) je pro jízdu s vozem vážícím 1233 kg dostačující a příjemný. Problémy při předjíždění nebo řazení se do pruhů řidič nepocítí. V této verzi se stará o řazení manuální šestistupňová převodovka s pohonem předních kol. S tímto motorem je automobil vhodnější spíše do města. Výrobce uvádí průměrnou spotřebu 5,4 l / 100km. Má průměrná kombinovaná spotřeba při běžné jízdě se značně lišila. Po necelém týdnu jsem se dostal na 7,3 l / 100km.

Mohlo by vás zajímat:  Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G194 AWD A/T – ojedinělé SUV

Nabízen je i silnější agregát a to benzínový čtyřválec 1,6 T-GDi (130 kW), se kterým se pojí i pohon všech kol a automatická sedmistupňová automatická převodovka.

Podvozek

Se svou délkou 4165 mm, šířkou 1800 mm, výškou 1550 mm, výškou podvozku 170 mm a rozvorem 2600 mm je jízda velmi komfortní, na silnici příjemně sedí, nicméně na nějaký ostřejší jízdní styl to moc není. Nicméně na běžný jízdní styl a zejména městský provoz je vůz nesmírně příjemný.

Interiér

 

Interiér se designově moc povedl. Testovaný model byl v barvě ACID YELLOW a v tomto odstínu bylo k vidění nesčetně doplňků i v interiéru. Což oku řidiče jistě lahodí. V barvě karoserie jsou například linky kolem odfuků topení (klimatizace), švy na sedadlech, manžetě řadicí páky a také bezpečnostních pásů. Nad středovým panelem je usazen sedmipalcový dotykový displej. Ovládací prvky jsou přehledné, řidič má po ruce vše, co potřebuje a nemusí složitě přemýšlet, co a kde najde. V předu je i pro urostlejší pány dostatek místa. Vzadu už je místa o trochu méně, ale stále dost. Přední sedačky jsou vyhřívané a elektricky ovládané. Vyhřívaný je také volant. Jako ve většině z nových vozů, tu řidiči usnadní jízdu spousta jízdních asistentů jako například sledování mrtvého úhlu nebo asistent jízdy v pruzích. Jediné, co mi v interiéru moc nesedělo, byly plastové vnitřní kliky na dveřích. Celkově je interiér opravdu povedený a příjemný pro jízdu. Co se týče zavazadlového prostoru je zde k dispozici prostor 361 litrů, který se sklopením zadních sedaček zvýší na 1143 litrů.

Mohlo by vás zajímat:  Test Peugeot 308 HYBRID: Elektrické dojíždění, benzinové cestování

Exteriér

Zvenčí vypadá kona elegantně. Na předku vás zaujmou 3 páry světel. V horní části jsou u kapoty umístěna LED světla pro denní svícení společně se směrovými světly. Pod nimi se nacházejí klasická světla spolu s dálkovými a vespod jsou umístěny mlhovky. Uprostřed všech těch světel je robustní, po krajích chromovaná maska, ve středu s logem Hyundai. Řekl bych, že výrobce nejspíš počítal spíše s městským provozem a tak jsou světla chráněna plastem a jsou lehce zapuštěna do nárazníku (kromě vrchních LED světlometů). V zadní části vozu jsou světla rozdělena do párů dvou. Výše jsou umístěná brdová světla spolu s normálními podobně jako u tucsona. Níže na vrchním okraji nárazníku jsou směrová světla, mlhovky, couvací světla a odrazky. Podběhy kol a zadní nárazník jsou lemované matným šedým plastem. Ve výbavě The best of kona jsou také zahrnuta 17″ litá kola. Ohledně barvy karoserie, si můžete vybrat z dvaceti barevných kombinací. Lze volit barvu karoserie, střechy a interiéru.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Hyundai i30 1,0 T-GDI

Cena

Cena kony startuje na 399 990 Kč, za verzi best of style si připlatíte 50 000 Kč, za best of kona pak 60 000 Kč, style také 60 000 Kč. Následují už jen třídy premium +150 000 Kč a luxury +240 000 Kč. Stále se však bavíme o vozu s tříválcovým agregátem. Za 130 kW čtyřválec s pohonem všech kol a automatickou sedmistupňovou převodovkou si pak připlatíte dalších 90 000  Kč.

Závěr

Kona je příjemným kompaktním SUV, který se svými rozměry a ovladatelností hodí spíše do města. Jeho vlastnosti jistě ocení zejména zástupkyně něžného pohlaví.