Isuzu D-MAX, Double Cab – modernizovaný, přesto pořád stejně pracovitý

Zástupce jedné z nejstarších japonských automobilek se stal naším redakčním vozidlem minulého týdne. Jednalo se o Isuzu D-Max v provedení Double Cab, který uveze pět osob a mnoho nákladu v kryté korbě.

Přívlastek velkého pracanta si v rámci modelového roku 2017 ponechává i nadále.

Jeho aktuální verze však přináší řadu novinek.

Největší novinkou pro tento model je především nová pohonná jednotka. Jedná se naftový čtyřválcový motor o objemu 1,9 l, s chladičem plnícího vzduchu a splňujícího emisní normu Euro 6. Aktuální model prošel také lehkým faceliftem.

Námi testovaná verze byla vybavena již zmiňovaným naftovým motorem ve spojitosti s manuální šestistupňovou převodovkou.

Isuzu D-Max se vyrábí v Thajsku, a to nedaleko Bankoku.

EXTERIÉR

D-Max se nabízí ve třech variantách, single cab (dvoumístná kabina), space cab (dvoumístná kabina s malým prostorem za předními sedačkami) a námi testovaná varianta double cab (pětimístná kabina).

Dále máte možnost výběru ze třech stupňů výbavy, od stupně Basic, přes Custom, až po výbavu Premium.

Testovaný Isuzu D-Max, Double Cab působí velice robustním dojmem. Jeho délka 5,3m je toho jen důkazem.

Jeho vnější vzhled je pro vozy daného segmentu a typu klasický, zde Isuzu nikterak z řady nevyčnívá.

Nejpůsobivější z celého vozu je přední partie. Ta je výrazně oživena chromovanou maskou, která se propisuje i do předních světlometů, které jsou vybaveny denním svícením LED.

Boční partie vozu je klasická, u testované verze a výbavy oživena chromovanými, elektricky sklopnými vnějšími zrcátky.

V rámci nejvyššího stupně výbavy, může Vaše Isuzu disponovat také chromovanými nášlapy.

Celkově je tedy vnější pojetí Isuzu D-Max líbivé a zároveň pravdivé, odpovídající svému účelu. Primárně se přeci jedná o pracanta, který Vás jen tak nikde a nikdy ve štychu nenechá.

Navíc z něj, převážně v interiéru, cítíte snahu automobilky o oslovení více uživatelů. Segment rodinných, víceúčelových pick-upů je poslední dobou stále více vyhledávaný.

INTERIÉR

Interiér aktuální modelové řady působí komfortně, nikoliv spartánský, jak by se u pracantů této kategorie dalo očekávat.

Pozice za volantem včetně celkové ergonomie vnitřního uspořádání je dobrá, na ovládání vozu si zvyknete poměrně rychle.

Testovaná verze byla ve výbavě Custom, tedy zlatá střední cesta. Interiér vozu byl v kombinaci tmavé, černo-šedé barvy a stříbrných doplňků.

Palubní deska vozu je přehledná, vcelku jednoduše vyhlížející. V její středové části je umístěno rádio s digitálním displejem a CD přehrávačem. Dále pak ovladače klimatizace a topení.

Středovému tunelu potom vévodí, poměrně vysoká, přesto do ruky dobře padnoucí řadící páka, dále pak otočný volič hnané nápravy, držák na láhev, nebo loketní opěrka s úložným prostorem.

Palubka přístrojů před řidičem, to je dvojice klasických budíků rychloměru a otáčkoměru, mezi kterými je pak umístěn displej palubního počítače zobrazující data o aktuální spotřebě, dlouhodobé spotřebě, dojezdu, teplotě motoru, aktuálním stavu paliva v nádrži, nebo o aktuálně zařazeném stupni s informací o vhodné době k přeřazení.

Nejméně elegantně v rámci celého interiéru na mne působil volant. Jeho dimenze jsou adekvátní a v pořádku, navíc z něj ovládáte i tempomat, ale jeho střed mi přišel až zbytečně objemný.

Sedadla ve voze jsou pohodlná, z vozidla je úžasný výhled. Prostor pro posádku na zadních sedadlech je také dostatečný, pouze jejich opěradla jsou poměrně hodně svislá, to je však dáno stavbou karoserie pick-up a navazující korby.

MOTOR A JÍZDA

V rámci modernizace dostal D-Max nový naftový motor o objemu 1,9l. Jeho výkon 120-ti kW se jeví jako adekvátní a dostačující.

Motor byl spojen s manuální šestistupňovou převodovkou, v nabídce je taktéž šestistupňový automat.

Primárně má D-Max hnanou zadní nápravu, otočným ovladačem na středovém tunelu potom připojíte i nápravu přední. Další polohou ovladače potom aktivujete redukci. Námi testována verze byla navíc vybavena možností elektronickým uzamčením zadního diferenciálu. 

Jeho jízdní vlastnosti, ty jsou jeho předností a osobně je na voze oceňuji nejvíce. Vozu dávají obrovskou univerzálnost a všestranné využití.

Jeho šestistupňová převodovka je výborně odstupňovaná, jednička krátká a silná, v rámci asfaltových cest ji prakticky neřadíte a šestka Vám naopak umožní, že při dálniční rychlosti a tempu točíte necelé dva tisíce otáček a s dalším potřebným zrychlením nemáte nejmenší problém.

Jeho offroadové vlastnosti jsme si v redakčním testu samozřejmě vyzkoušeli.

Navíc v listopadu minulého roku jsme využili nabídky a společně s ostatními offroady si vůz vyzkoušeli také přímo u prodejce na jeho terénním polygonu.

Jeho průchodnost terénem je samozřejmě výborná, přesto si ho po této stránce musí vyzkoušet každý sám, protože hranici, kam se odvážíte vjet a kam už ne, tu má každý z nás někde jinde.

V rámci redakčního testu se spotřeba D-Maxe pohybovala lehce nad 9l nafty.

 

Mohlo by vás zajímat:  Nissan Micra IG-T 90 K, Bose Personal Premium Edition – návrat do let náctiletých

ZÁVĚR

Doporučená cena testované verze Double Cab v základní výbavě Basic a manuální převodovkou je 724 700kč s DPH.  

Doporučená cena námi testováné verze Double Cab ve výbavě Custom a manuální převodovkou je potom 837 900kč s DPH. 

Isuzu D-Max je vůz, na kterém je zapotřebí ocenit jeho jasnost a čitelnost, velice rychle Vám dá najevo, co od něj můžete očekávat, a že toho není málo.

Komentáře