Jaguar ukázal novou verzi kupé XK

Jaguar v letošním roce oslavuje jedno menší výročí. 25 let existence modelů se znáčkem R na kufru, kapotě a bůhví kde ještě. Jako oslavu tohoto jubilea si britská automobilka nadělila téměř závodní verzi modelu XKR-S. 

Verze GT se přitom na první technický pohled od XKR-S moc neliší. Stále dostanete přeplňovaný osmiválec o objemu pět litrů s výkonem 550 koní, který je spojen se šestistupňovou automatickou převodovkou. V čem se ale od klasického XKR-S liší, to je aerodynamika. 

Mohlo by vás zajímat:  Moskvič 408 na prodej

Jen mohutné zadní křídlo, které je z karbonu, dokáže vyrobit přítlak 145 kg při rychlosti 300 km/h. Další část aerodynamického balíčku hledejte na předním nárazníku. Tam je namontován karbonový splitter, který nárazník rozšiřuje o 60 mm a také decentní karbonová křidélka, která zlepšují tok vzduchu okolo automobilu. Mírně byly rozšířeny blatníky a na zadní části lze najít také nový a opět karbonový difuzor.

Tyto novinky pomohly Jaguaru zlepšit zrychlení na 100 km/h o 0,3 sekundy (ze 4,2 s na 3,9 s). Maximální rychlost 280 km/h však zůstala stejná. Podvozek dostal nová ramena zavěšení, ložiska kol a zadní pomocný rám se inspiroval u menšího F-Typu. Ze stejného modelu pochází také hřeben řízení. Tlumiče jsou nově stavitelné a tužší o 68% vpředu respektive 25% vzadu. 

Mohlo by vás zajímat:  DMC decentně upravilo 458 Spider

O bezpečné zastavení se postarají karbon-keramické brzdy o průměru 398 mm vpředu a 380 mm vzadu s efektními žlutými třmeny. Brzdy jsou ukryté za dvacetipalcovými koly s pneumatikami Pirelli Corsa

Celkem bude vyrobeno pouze 30 kusů XKR-S GT. A všech 30 také zůstane za mořem. Dá se ale čekat, že o něco podobného nebude ochuzena ani Evropa. 

Zdroj: Jaguar