Je elektromobilita efektivní? Automobilky přiznávají, že musí vozy dotovat. Jak moc?

Vozy s elektrickým pohonem jsou sice poslední dobou mezi zákazníky stále oblíbenější, nicméně z hlediska ceny stále ještě nedokáží konkurovat automobilům se spalovacím motorem. Výjimkou není ani dlouho očekávaný model Volkswagenu Golf-e. Sama automobilka přiznala, že na každém vyrobeném Golfu-e tratí asi 3000 euro (78 000 Kč), výrobu totiž musí dotovat, nevyplatí se.

„Dostupný“ Volkswagen Golf-e

Společnost se sice chlubí tím, že cena nového elektrického Golfu-e bude stejná jako cena jeho dieselové verze, tedy necelých 30 000 euro (780 000 korun), nicméně tato informace má hned několik „ale“. Jedním z nich je skutečnost, že za tuto cenu bude k dispozici jen základní verze vozu s baterií o kapacitě 48 kWh, která umožní dojezd jen maximálně 330 kilometrů, a navíc tato verze bude k dispozici až za několik měsíců. První modely budou totiž mít baterii o kapacitě 62 kWh a budou samozřejmě dražší.

Důsledek? Zdražení aut se spalovacími motory

Německý Volkswagen ale není jedinou automobilkou, pro kterou výroba elektromobilů představuje finanční zátěž. Podobně jsou na tom i ostatní, například Fiat s modelem 500e či General Motors s modelem Chevrolet Bolt, i je stojí výroba každého elektrického vozu mnohem více, řádově o stovky tisíc korun, než za kolik vozy prodají.

Vzhledem k této situaci, tedy že musí firma výrobu elektromobilů dotovat, se Volkswagen rozhodl zdražit své vozy se spalovacími motory. Mělo by se jednat o zdražení přibližně mezi 1000 až 2500 eury, tedy asi 25 000 až 64 000 korun.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Toyota GT86 nedostane hybridní variantu