Když malé auto, tak rozhodně toto – 2. část

Mechanic 346254 960 720[1]

Zaujala vás první pětice vozů, tedy malých aut, které jsou spojeny s doporučením, se kterým přišel TÜV Report 2018? Nejde o auta jediná, která jsou považována za celkem dobrou volbu pro toho, komu kompaktní vozy stačí. Přinášíme vám pokračování našeho článku, kde se podíváme na další pětici. A tu zahájíme hned něčím, co můžeme označit jako skutečnou stylovku.

Mini

Ano, je pravdou, že cenově jsou vozy Mini celkem drahé a pokud jde o celkový poměr s výbavou a vlastnostmi, hravě je strčí do kapsy kdejaký konkurence. Na druhou stranu ale mají něco, co ta nemá. Jedinečný design, který tolik láká. A protože jsou v našem žebříčku, musíme říci, že vysoká cena je spojena s celkovou kvalitou. Ta se však nijak výrazně nevymyká běžným problémům, která jsou spojena s tím, jak starší auta trpí. V podstatě těmi nejhoršími závadami je horší nastavení světel, horší brzdění vlivem opotřebovaných brzd a dále je to úbytek oleje. Tedy vlastně nic zásadního, co by mělo být spojeno s tím, že by vůz zklamal. Na druhou stranu připomeňme, že model z let 2006 – 2014 není zase až tak levný, jelikož jeho cena atakuje hodnotu 140 000 Kč.

Mohlo by vás zajímat:  Nabídka ojetin na trhu za poslední 4 roky omladila. Dominuje Octavia a Fabia

Peugeot 208

Ukázka toho, že Francouz na tom není zase až tak špatně, jak se povídá. Tedy když je vaším cílem malé auto nesoucí označení Peugeot 208. To má poměrně dlouhou tradici a je pravdou, že starší modely nyní už vzhledem ke svému věku nebudou ideální. Když však vezmeme řadu, která se vyrábí od roku 2012, je třeba říci, že si nevede úplně špatně. Vlivem stárnutí vozu se mohou objevit problémy s mechanismem řízení, ale i s výfukovým systémem, který celkem výrazně trpí na korozi. K tomu přidejme už i v podstatě obligátní světlomety. Co je naopak plus, je celkem spolehlivá motorizace. Navíc potěší, že v případě modelu Peugeot 208 nemusíte brát jenom ojetinu, jelikož vůz se stále vyrábí.

Mohlo by vás zajímat:  Jezdíme v autech 15 let starých. Za námi je Litva nebo Rumunsko

Toyota Yaris

Takto může vypadat návrat kvalitních Toyot. A že se jedná o malé auto, jenom potvrzuje to, že kvalita jde se značkou bez ohledu na konkrétní model. Toyota Yaris se vyrábí od roku 2005 a když se pominou neduhy, jako problémy s podvozkem nebo horší brzdění, dá se jasně říci, že jako městské auto určitě nebude mít chybu. Drobným problémem může být ještě jízda v noci, jelikož světlomety postupem času přestanou zářit tak, jak se od nich očekává. Jinak jde ale o auto, o kterém rozhodně nelze říci cokoliv špatného.

Audi A1

Dá se celkem očekávat, že prestižní značky jsou sice drahou volbou, ale je s nimi spojená určitá kvalita. Takže když mluvíme o modelu Audi A1, je sním spojený fakt, že toto auto svou kvalitou zaručeně nezklame. V podstatě to jediné, co se může dostavit problém, je ztráta oleje. Jinak se není třeba ničeho závažnějšího obávat. A to ani u vozů nejstarších, které se začaly vyrábět v roce 2010. Jejich cena ale není nejnižší, jelikož se pohybuje na hranici 200 000 Kč. Kdo plánuje nové auto, s jistotou budoucí kvality, toho Audi A1 také nezklame, jelikož se stále ještě produkuje.

Mohlo by vás zajímat:  Když malé auto, tak rozhodně toto – 1. část

Mazda 2

Máme tu vítěze, který je možná celkem překvapivý. Je to vůz Mazda 2, který se vyrábí od roku 2007 a jeho produkce zatím neskončila. Pokud model z některého daného rozmezí pořídíte, není třeba bát se mnoha negativ. V podstatě může dojít jenom k opotřebení náprav a kloubů řízení, jinak se není čeho bát. A jelikož u nejstarších aut se ceny pohybují okolo 80 000 Kč, může se jednat o celkem dobrou volbu i v souvislosti s těmito fakty. A podobně jako u aut předchozích, ani tady nelze zapomenout na jednu věc. Model se stále vyrábí, a tak investujete do nového, v budoucnu minimálně poruchového kusu. A při klidné jízdě se dost možná neobjeví ani zmíněná opotřebení.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora