Kia slaví druhý nejlepší rok v historii. Na rekord jí chybělo jen pár set prodaných aut

Společnost Kia Motors Czech prodala v roce 2019 v České republice celkem 9 681 vozů, což je po roce 2018 druhý nejlepší výsledek v historii značky na českém trhu. Stejně jako celkový trh s osobními automobily klesl, eviduje i značka Kia oproti rekordnímu roku 2018 pokles počtu prodaných vozů o 758, tedy o 7 %. Tržní podíl automobilky KIA na českém trhu se však téměř nezměnil a dosáhl 3,9 % oproti 4 % v roce 2018.

„Rok 2019 byl pro značku KIA na českém trhu jako celek úspěšný. Přestože jsme poprvé po pěti letech růstu zaznamenali pokles prodejů, šlo o druhý nejlepší rok v historii značky v České republice. Zatímco trh jako celek po roce 2018 klesl o 4 %, naše prodeje se meziročně snížily o 7 %. Naše prodeje ovlivnila kromě poklesu celého trhu také výrazná obnova naší modelové řady. Ukončili jsme prodej crossoveru Soul se spalovacím motorem, modelu Optima, MPV Carens a Venga, a zároveň jsme na trh před koncem roku uvedli nový crossover XCeed a dva čistě bateriové modely e-Soul a e-Niro. Vysoký zájem o naše elektrifikované modely na západě a severu Evropy a s tím související dlouhé čekací doby na tyto modely na českém trhu však způsobily zpoždění jejich registrací až na letošní rok. Zvýšený zájem na západě Evropy a prodloužení čekacích dob jsme přitom zaznamenali také u modelů Rio, Stonic a modelu ProCeed,“ říká Arnošt Barna, generální ředitel společnosti KIA MOTORS Czech s tím, že v letošním roce KIA plánuje i díky novému modelu XCeed a další pětici zcela nových či omlazených modelů opět navázat na předešlé roky. Zatímco trh jako celek by měl nepatrně klesnout, KIA plánuje podruhé v historii překročit hranici 10 tisíc prodaných vozů zvýšit svůj podíl na českém trhu.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Superb v novém designu – jak byla zmodernizována?

Za stabilním úspěchem značky KIA v České republice stojí tradičně modely Ceed, Sportage, Rio a Stonic. Model KIA Ceed je již 13 let v řadě nejprodávanějším modelem automobilky KIA na českém trhu. V roce 2019 byl 10. nejprodávanějším vozem v České republice a po modelech domácích výrobců také třetím nejprodávanějším modelem v segmentu C. S 4 056 prodanými vozy se v roce 2019 podílel na celkových prodejích značky KIA 42 % a pozici neotřesitelné jedničky v rámci portfolia KIA si zachová i v letošním roce, v němž KIA mimo jiné představí jeho plug-in hybridní verzi. K letošním želízkům v ohni bude patřit také nový crossover KIA XCeed, který se mezi šesticí finalistů z celkového počtu 22 nominovaných novinek prestižní ankety Auto roku 2020 v České republice umístil na čtvrtém místě. Od jeho uvedení na český trh v září loňského roku si ho pořídilo už 225 zákazníků. V příštím roce by se měl XCeed dostat mezi 5 neprodávanějších modelů značky KIA v ČR.

Výsadní postavení si stále drží také nejoblíbenější SUV značky KIA, model Sportage, který je dlouhodobě druhým nejprodávanějším vozem v jejím portfoliu. Stejně jako letos zůstanou pro značku KIA důležité také modely Rio a Stonic ze segmentu B, respektive B‑CUV. Zatímco Rio si v roce 2019 pořídilo 1 251 zákazníků, Stonic zvolilo 1 141 kupujících. Prodeje obou modelů tedy meziročně vzrostly.

KIA v průběhu letošního roku také zkrátí dodací lhůty pokročilých elektromobilů e-Soul a e-Niro, které dokážou na jedno nabití ujet až 455 km v kombinovaném cyklu WLTP (e-Niro) či 452 km (e-Soul), respektive 615 km v městském provozu dle metodiky WLTP (e-Niro) a 648 km (e-Soul).  Do roku 2025 potom KIA uvede na český trh 19 nových elektrifikovaných modelů. Půjde o 7 elektromobilů, 5 Plug-In Hybridů, 6 Hybridů a 1 model na palivové články.

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora