Koenigsegg vystavuje v Ženevě také speciální Ageru RS

Většina pozornosti je na ženevském stánku švédské automobilky Koenisegg upřena na hypersport Regera, který se snadno může změnit na neidentifikovatelný jezdící objekt. Není to však jedná novinka tohoto malosériového výrobce. Jen o kousíček stojí Agera RS vybavená prvky z modelu One:1.

Prvním světovým megasportem byla inspirována především aerodynamika. Nový je přední splitter s volitelnou Venturiho klapkou, postranní křidélka předního nárazníku, výrazněji tvarované nástavce prahů, přepracované lapače vzduchu před zadními koly a aktivní zadní spoiler. Peníze navíc bude stát přední kapota s novými nasávacími otvory, sání na střeše nebo aktivní zavěšení. A to ani nepočítám možnosti individualizace auta samotného či komfortní výbavy, zahrnující diamantový klíček, aerodynamický střešní box, parkovací senzory s couvací kamerou, zimní pneumatiky nebo originální sadu zavazadel. Zpět však ke změnám aerodynamiky, které nejsou samoúčelné. Při 250 km/h totiž kupé generuje přítlak až 450 kg!

Několik změn najdete i pod kapotou, kde pětilitrový osmiválec twinturbo nově produkuje 1177 koní při použití běžného benzínu. V některých státech můžete použít palivo E85, výkon se potom vyrovná modelu One:1. V porovnání s Agerou S nebo R je navíc RS lehčí a má posunut omezovač otáček, konkrétnější však automobilka nebyla. Podobně jako Regera má i Agera RS celosvětovou silniční homologaci, hned 10 z 25 vyrobených kusů je však zarezervováno. 

Mohlo by vás zajímat:  Koenigsegg One - Policisté v Dubaji mají smůlu

Zdroj: Koenigsegg