Konečná podoba 208 HYbrid FE

Poprvé jste se na naší stránce mohli s Peugeotem 208 HYbrid FE setkat už na začátku letošních prázdnin. Tehdejší článek končil přáním, abychom se ještě před premiérou ve Frankfurtu dozvěděli o autě více informací. 

A francouzská automobilka jakoby nás vyslyšela, protože se do světa dostala definitivní podoba tohoto velmi zajímavého automobilu. Stále platí, že Peugeot hodlá nabídnout dynamické parametry modelu GTi se spotřebou 2,1 l/100 km. Ostatně pokud si rozklíčujeme dodatečný název FE, zjistíme, že znamená Fun and Efficient

Cesta k tak nízké spotřeba byla jistě velmi trnitá. Na začátku celého projektu stála v garáži základní 208 s motorem 1.0 VTi. Inženýři automobilky však použitím kompozitních materiálů a karbonu snížili hmotnost automobilu o 20%. Standardní 208 1.0 VTi přitom váží 975 kg. Pro zajímavost uvedu, že kostra modelu nově váží 227 kg (normálně 295 kg). 

Velkými změnami prošla také aerodynamika. Rozchod zadních kol byl zkrácen o 20 mm na každé straně, čímž došlo ke zlepšení obtékání vzduchu. Zcela nově řešená je zadní část a střecha, která byla prodloužena a končí zadním spoilerem. Maska chladiče je nově menší, přesto propustí více vzduchu. Bystré oko si jistě všimne chybějících zrcátek, která byla nahrazena kamerami, a speciálního tvaru a designu devatenáctipalcových kol. Nepřekvapí tak ani fakt, že aerodynamika byla oproti standardní 208 vylepšena o 25%

Mohlo by vás zajímat:  Sébastien Loeb na Goodwoodu

Motor sice vychází z již zmiňovaného litrového tříválce, díky četným úpravám však objem stoupl na 1.2litru. Agregát navíc obdržel mnoho úprav – jmenujme přidání přímého vstřikování, upravenou klikovou hřídel z nitridované oceli, ojnice z titanu nebo písty ze slitiny mědi a oceli. Kompresní poměr byl zvýšen z 11:1 na 16:1. Výkon 68 koní, i přes veškeré změny, zůstal zachován, točivý moment však poskočil na 120 Nm. Spalovacímu motoru pomáhá elektromotor o výkonu 41 koní (pokud je používán jako brzdový generátor, má výkon 136 k), který má svůj základ v závodním modelu 908 HYbrid 4. Jeho hmotnost je pouhých 7 kg a o dostatek energie se starají lithium-iontové baterie o kapacitě 0,56 kWh, které váží 25 kg a jsou umístěny na pomocném rámu společně s dvacetilitrovou palivovou nádrží.

Díky všem výše zmíněným úpravám 208 HYbrid FE spotřebuje pouze 2,1 l/100 km a vypustí 49 g CO2/km. Peugeot dále uvádí, že zrychlení na 100 km/h proběhne za rovných 8 vteřin. Pro srovnání – model, který stál základem, spotřebuje 4,3 l/100 km, vypustí 99 g CO2/km a na 100 km/h je za 14 sekund. 

Mohlo by vás zajímat:  Peugeot 508 HYbrid4 nyní i ve verzi sedan!

Zdroj: Peugeot