Konečná podoba 208 HYbrid FE

Poprvé jste se na naší stránce mohli s Peugeotem 208 HYbrid FE setkat už na začátku letošních prázdnin. Tehdejší článek končil přáním, abychom se ještě před premiérou ve Frankfurtu dozvěděli o autě více informací. 

A francouzská automobilka jakoby nás vyslyšela, protože se do světa dostala definitivní podoba tohoto velmi zajímavého automobilu. Stále platí, že Peugeot hodlá nabídnout dynamické parametry modelu GTi se spotřebou 2,1 l/100 km. Ostatně pokud si rozklíčujeme dodatečný název FE, zjistíme, že znamená Fun and Efficient

Cesta k tak nízké spotřeba byla jistě velmi trnitá. Na začátku celého projektu stála v garáži základní 208 s motorem 1.0 VTi. Inženýři automobilky však použitím kompozitních materiálů a karbonu snížili hmotnost automobilu o 20%. Standardní 208 1.0 VTi přitom váží 975 kg. Pro zajímavost uvedu, že kostra modelu nově váží 227 kg (normálně 295 kg). 

Mohlo by vás zajímat:  Toyota představila konečnou verzi vodíkového sedanu

Velkými změnami prošla také aerodynamika. Rozchod zadních kol byl zkrácen o 20 mm na každé straně, čímž došlo ke zlepšení obtékání vzduchu. Zcela nově řešená je zadní část a střecha, která byla prodloužena a končí zadním spoilerem. Maska chladiče je nově menší, přesto propustí více vzduchu. Bystré oko si jistě všimne chybějících zrcátek, která byla nahrazena kamerami, a speciálního tvaru a designu devatenáctipalcových kol. Nepřekvapí tak ani fakt, že aerodynamika byla oproti standardní 208 vylepšena o 25%

Mohlo by vás zajímat:  Vozy Škoda Octavia Green E Line otestuje ČEZ

Motor sice vychází z již zmiňovaného litrového tříválce, díky četným úpravám však objem stoupl na 1.2litru. Agregát navíc obdržel mnoho úprav – jmenujme přidání přímého vstřikování, upravenou klikovou hřídel z nitridované oceli, ojnice z titanu nebo písty ze slitiny mědi a oceli. Kompresní poměr byl zvýšen z 11:1 na 16:1. Výkon 68 koní, i přes veškeré změny, zůstal zachován, točivý moment však poskočil na 120 Nm. Spalovacímu motoru pomáhá elektromotor o výkonu 41 koní (pokud je používán jako brzdový generátor, má výkon 136 k), který má svůj základ v závodním modelu 908 HYbrid 4. Jeho hmotnost je pouhých 7 kg a o dostatek energie se starají lithium-iontové baterie o kapacitě 0,56 kWh, které váží 25 kg a jsou umístěny na pomocném rámu společně s dvacetilitrovou palivovou nádrží.

Mohlo by vás zajímat:  Každé čtvrté auto musí znovu navštívit STK. Kvůli emisím

Díky všem výše zmíněným úpravám 208 HYbrid FE spotřebuje pouze 2,1 l/100 km a vypustí 49 g CO2/km. Peugeot dále uvádí, že zrychlení na 100 km/h proběhne za rovných 8 vteřin. Pro srovnání – model, který stál základem, spotřebuje 4,3 l/100 km, vypustí 99 g CO2/km a na 100 km/h je za 14 sekund. 

Zdroj: Peugeot