Peugeot představuje konečnou verzi svého hybridního modelu

Na ženevském výstavišti Peugeot ukázal maketu jednoho z nejúspornějších vozů současnosti – 208 HYbrid FE. Z makety se stal reálný vůz, který uvidíme ve Frankfurtu a na kterém automobilka udělala mnoho práce. Výsledek? Spotřeba 2 litry za dynamiku modelu GTi!

Samo o sobě toto tvrzení zní jako naprostá hloupost. Peugeot se však snaží všemožnými způsoby dokázat, že to jde. Jak? Třeba snížením hmotnosti o 200 kg oproti základní verzi 208 1.0 VTi, která váží 975 kg. Dále zlepšenou aerodynamikou, převrtáním onoho litrového tříválce na dvanáctistovku, která navíc dostala novou hlavu válců a pracuje v Atkinsonově cyklu, nebo použitím elektromotoru ze závodního modelu 908 HYbrid 4, který má však upravený výkon na 40 koní.

Mohlo by vás zajímat:  Plnění německých klimatických cílů: Zdražení nafty a snížení rychlosti na dálnicích

Výsledkem by mělo být zrychlení na 100 km/h za 8 sekund při spotřebě 2,09 l/100 km a emisích nižších než 50 g CO2/km. Nesmysl? Také se nám v redakci zdají být tyto hodnoty nadhodnocené… Samotný elektromotor, ukládající energii do lithium-iontových baterií ze závodní 908 HYbrid 4, je uložen za pětistupňovou robotizovanou převodovkou EGC. Čistě na elektřinu dokáže upravená 208 ujet 17 – 19 km. 

I přes pokročilé stádium vývoje zatím Peugeot neplánuje sériovou výrobu tohoto zajímavého automobilu. Snad se ještě před frankfurtskou premiérou dozvíme více informací, protože tohle auto jistě nedá nejednomu nadšenci spát… 

Mohlo by vás zajímat:  nezvyklé žluté BMW i8

Zdroj: autoexpress.co.uk