Na ženevském výstavišti Peugeot ukázal maketu jednoho z nejúspornějších vozů současnosti – 208 HYbrid FE. Z makety se stal reálný vůz, který uvidíme ve Frankfurtu a na kterém automobilka udělala mnoho práce. Výsledek? Spotřeba 2 litry za dynamiku modelu GTi!
Samo o sobě toto tvrzení zní jako naprostá hloupost. Peugeot se však snaží všemožnými způsoby dokázat, že to jde. Jak? Třeba snížením hmotnosti o 200 kg oproti základní verzi 208 1.0 VTi, která váží 975 kg. Dále zlepšenou aerodynamikou, převrtáním onoho litrového tříválce na dvanáctistovku, která navíc dostala novou hlavu válců a pracuje v Atkinsonově cyklu, nebo použitím elektromotoru ze závodního modelu 908 HYbrid 4, který má však upravený výkon na 40 koní.
Výsledkem by mělo být zrychlení na 100 km/h za 8 sekund při spotřebě 2,09 l/100 km a emisích nižších než 50 g CO2/km. Nesmysl? Také se nám v redakci zdají být tyto hodnoty nadhodnocené… Samotný elektromotor, ukládající energii do lithium-iontových baterií ze závodní 908 HYbrid 4, je uložen za pětistupňovou robotizovanou převodovkou EGC. Čistě na elektřinu dokáže upravená 208 ujet 17 – 19 km.
I přes pokročilé stádium vývoje zatím Peugeot neplánuje sériovou výrobu tohoto zajímavého automobilu. Snad se ještě před frankfurtskou premiérou dozvíme více informací, protože tohle auto jistě nedá nejednomu nadšenci spát…
Zdroj: autoexpress.co.uk